رپورتاژ آگهیمحصولات ساختمانیمقالاتوبلاگ

فلاشینگ فلزی بام، نما و دیوار و ضرورت اجرای آن در ساختمان

با گذشت زمان، ترفندها و راهکارهای اجرایی، به منظور مقاوم سازی و افزایش عمر و دوام ساختمان، شکل های مختلف و متنوعی به خود گرفته اند. سیستم فلاشینگ (Flashing) یکی از مدرن ترین و بهترین روش های پوشش درزهای ساختمان می باشد. به کمک این پوشش ها، سقف، نما، درب ها و پنجره ها و دیوارهای ساختمان در برابر نفوذ آب، گرد و غبار و رطوبت عایق و ایمن می شوند. انتخاب فلاشینگ با متریال مناسب، نحوه اجرا و موقعیت قرار گیری این قطعات در بنا یا نمای ساختمان، نیاز به تخصص و تجربه دارد.

گروه صنعتی آرک متال، با تکیه بر تجربه و دانش تیم حرفه ای خود، در زمینه تولید انواع فلزات معماری و فلاشینگ فلزی سابقه بسیار طولانی دارد. این مجموعه در سالیان گذشته موفق به اجرای پروژه‌های بسیاری شده و توانسته رضایت مشتریان خود را به ‌خوبی جلب نماید.

در ادامه قصد داریم اطلاعات بیشتری را در مورد فلاشینگ، کاربردها و مزایای اجرای آن در ساختمان ها به شما ارائه دهیم. پس با ما تا انتها همراه باشید.

معرفی سیستم فلاشینگ و کاربرد آن

سیستم فلاشینگ پوششی است که در کناره ها و اطراف بام، نمای ساختمان و لبه دیوارها نصب و اجرا می شود. هدف از قرار گرفتن فلاشینگ فلزی، افزایش ایمنی و عمر بنا، آب بندی و حفظ ظاهر و زیبایی ساختمان می باشد. این نوع پوشش معمولا بر روی نقاط نفوذ پذیر و حساس ساختمان از جمله لبه دیوارها و پنجره ها یا درزها و منافذ درب ها و اتصالات قرار گرفته و جلوی نفوذ آب، رطوبت و ذرات گرد و غبار به داخل آنها را می گیرد.

یکی دیگر از کاربرد های پوشش های فلاشینگ، ایجاد جلوه بصری مدرن در بنا و معماری آن می باشد. در صورتی که این پوشش ها به صورت اصولی و استاندارد ترکیب شده و با ظرافت انتخاب و اجرا شوند، هر دو وظیفه خود یعنی عایق بندی و زیبا سازی ساختمان را به خوبی عملی خواهند ساخت.

فلاشینگ فلزی  و کاربرد آن
فلاشینگ فلزی  و کاربرد آن
آشنایی با انواع پوشش های فلزی ساختمانی
آشنایی با انواع پوشش های فلزی ساختمانی

پوشش فلاشینگ فلزی بر اساس نوع موقعیت اجرایی، در انواع مختلفی قابل طبقه بندی است. در ادامه به معرفی انواع این پوشش ها خواهیم پرداخت.

فلاشینگ روی دیوار

در جایی از ساختمان که دو دیوار به هم رسیده و به یکدیگر متصل می شوند، از فلاشینگ روی دیوار به منظور عایق بندی و ایجاد محافظ استفاده می شود. پوشش دهی کامل ساندویچ پانل ها نیز به کمک این نوع فلاشینگ فلزی به سادگی امکان پذیر می باشد.

فلاشینگ نما

فلاشینگ نما، پوشش لبه ها یا درزهای درب ها و پنجره ها را شامل خواهد شد. با وجود این پوشش ها، راه نفوذ آب و گرد و خاک به داخل این اتصالات و درزها مسدود خواهد شد. این نوع فلاشینگ فلزی جلوی لک شدن اطراف درب ها و پنجره ها را گرفته و به حفظ زیبایی آنها کمک بزرگی خواهد کرد. توجه داشته باشید که فلاشینگ نما نه تنها به منظور عایق بندی آن که با هدف زیبا سازی و مدرنیته کردن ظاهر بنا نیز به کار گرفته می شود.

فلاشینگ نما معمولا از گالوانیزه رنگی یا روغنی تولید شده است. این نوع پوشش فلزی معمولا در مدل های چند پله ای خم، هلالی سه پله با خم ۹۰ درجه و مدل هلالی در نما مورد استفاده قرار می گیرد.

فلاشینگ بام

پشت بام بیش از سایر بخش های ساختمان در معرض بارش باران و نفوذ آب و رطوبت قرار دارد. با استفاده از فلاشینگ بام می توان تا حد زیادی از نشت آب به داخل سقف و فضای زیر آن جلوگیری کرده، از سقف و سطح آن در برابر تغییرات انبساطی محافظت نموده و دوام و پایداری آن را افزایش داد.

فلاشینگ بام و نقش آن در افزایش زیبایی و استحکام بنا
فلاشینگ بام و نقش آن در افزایش زیبایی و استحکام بنا

مزایای اجرای فلاشینگ فلزی در ساختمان یا نمای آن

آنچه سبب شده افراد زیادی به اجرای فلاشینگ فلزی در ساختمان خود علاقه مند شوند، مزایای زیادی است که این پوشش ها برای بنا به همراه دارند. از جمله این مزیت ها می توان موارد زیر را برشمرد:

  • عایق بندی و حفاظت از ساختمان در برابر عوامل محیطی و جوی
  • جلوگیری از نفوذ سرما و باد به داخل بنا
  • ایجاد جلوه های بصری و حفظ اصول و استانداردهای مربوط به طراحی نما
  • پنهان سازی عیوب، اتصالات و خرابی های ایجاد شده در نما و دیگر بخش های ساختمان
  • کاهش هزینه مربوط به تعمیر و نگهداری از بنا
  • افزایش دوام، استحکام و طول عمر ساختمان
  • پنهان نمودن خرپا در سقف های شیروانی
  • اجرا و آماده سازی انواع فلاشینگ فلزی به سادگی و با صرف کمترین زمان
  • قابل اجرا در انواع ساختمان های تجاری، اداری، مسکونی، بیمارستان ها، سوله ها، کانکس ها و کلیه سازه های کوچک و بزرگ با سقف شیروانی
  • تنوع بالا در شکل (در انواع U شکل، L شکل (نبشی) و Z شکل (سه پله ای))، ابعاد، ضخامت و متریال به کار رفته در تولید (در انواع گالوانیزه، تیتانیوم، زینک و فولاد) که دامنه کاربرد این پوشش ها را وسعت بخشیده است.
  • ایجاد انعطاف در طراحی سازه و امکان اجرای نماهایی با طرح های منحنی، شیب دار و مدل های خلاقانه دیگر

تولید و اجرای انواع فلاشینگ فلزی نما، بام و دیوار با بهترین کیفیت در آرک متال

به دلیل آنکه انتخاب فلاشینگ فلزی مناسب و اجرای اصولی و درست آن به تخصص و تجربه نیاز دارد، سپردن کار به کاردان بهترین و عاقلانه ترین اقدام خواهد بود. گروه آرک متال بعنوان مجری تخصصی پوشش فلزی ساختمان، یکی از بهترین و معتبرترین گزینه های پیش روی شما خواهد بود. این مجموعه، سالیان مدیدی است که به طور تخصصی بر اجرای پوشش های فلزی در معماری بناها تمرکز داشته و در این زمینه به فعالیت مشغول است. فلاشینگ فلزی آرک متال از جمله این پوشش‌هاست که در بخش های مختلف نما، بام، دیوارها، سقف های شیروانی و … قابل اجرا می باشد.

با برقراری ارتباط مستقیم با این مجموعه بزرگ، علاوه بر بهره مندی از تجارب و تخصص کارشناسان آن، به دلیل حذف واسطه ها، قادر خواهید بود انواع فلاشینگ فلزی را با کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه تهیه و خریداری نمایید.

با آرک متال، دوام و زیبایی سازه خود را تضمین کنید
با آرک متال، دوام و زیبایی سازه خود را تضمین کنید

هدف کلیه اعضای تیم آرک متال این است که مشتریانشان به نتایج رضایت بخش و قابل قبول با صرف حداقل هزینه دست پیدا کنند.

توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و فوت و فن ساختمان در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

رضا امیری

نوشتاری به آیندگان...

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا