خدمات طراحیفن طراحی سازه

محاسبه آنلاین طراحی ساختمان در سال ۱۴۰۳

پلتفرم طرح تو طرح برگزار کننده مسابقات معماری در کشور امکانی فراهم آورده تا سازندگان، کارفرمایان و معماران بتوانند در سریع ترین زمان ممکن هزینه و قیمت طراحی معماری در سال 1403 با برگزاری مسابقه را برآورد نمایند.

به گزارش گروه ساختماندر سال‌های اخیر، صنعت ساختمان‌سازی با تحولات چشمگیری روبرو بوده است. به طبع حوزه معماری و طراحی ساختمان‌ها هم از این قائله مستثنا نخواهد بود. اما یکی از چالش برانگیزترین مباحث در این میان برآورد هزینه طراحی معماری است. چرا که همواره با توجه به عواملی که در آن دخیل هستند و نوسانات قیمتی، بازه مشخصی برای این امر وجود نخواهد داشت و متغیر است.
از این رو قصد داریم به معرفی راهکاری ساده جهت محاسبه قیمت طراحی ساختمان در سال ۱۴۰۳ بپردازیم.

برآورد هزینه طراحی معماری

پلتفرم طرح تو طرح، برگزارکننده مسابقات معماری در کشور، امکانی را فراهم کرده تا به صورت آنلاین و بدون صرف وقت زیادی، هزینه موارد طراحی معماری مطابق نیازتان را در قالب مسابقه میان دفاتر طراحی و معماران عضو سایت مجموعه برآورد نمایید.
به این واسطه شما می‌توانید صرفا با وارد کردن اطلاعات اولیه و ابتدایی پروژه خود، هزینه معماری آن را برآورد نمایید و یک دید کلی نسبت به پروژه دست پیدا کنید.
این ویژگی مشخص کننده قیمت طراحی معماری پروژه شما در سال ۱۴۰۳ و در پلتفرم طرح تو طرح خواهد بود و در صورتی که رضایت حاصل شود، پس از توافقات نهایی، امکان همکاری و در نهایت به مسابقه گذاشته شدن پروژه شما در قالب مسابقه میسر خواهد شد.

پروژه های معماری – تصویر ۱

چرا مسابقه معماری؟

مسابقات معماری متفاوتی در سطح کشور برگزار خواهد شد.
پلتفرم طرح تو طرح یکی از برگزار کنندگان مسابقات معماری به شمار می‌رود که بر اساس پروژه‌های واقعی کارفرمایان و سازندگان و برحسب نیاز موارد طراحی معماری ایشان میان بیش از ۱۱۰۰۰ دفتر معماری و طراح مسابقه برگزار می‌کند.
گفتنی است این مسابقات معماری در نهایت منجر به دستیابی کارفرما به طرح مورد نظر خود خواهد شد. هم‌چنین این طرح‌ها در صورت نیاز کارفرما می‌توانند به نحوی باشند که قابلیت ساخت داشته و تمامی ضوابط لازمه در آن رعایت شده باشد.

یکی از بزرگترین مزیتی که کارفرما با برگزاری مسابقه معماری از آن بهره مند خواهد شد، این است که به جای مراجعه به یک دفتر معماری مشخص و دریافت یک یا دو آلترناتیو برای پروژه، می‌تواند به تعداد زیادی طرح قابل اجرا توسط معماران خوش ذوق با نگرش‌ها و ایده پردازی‌های متفاوت دریافت کند و از میان آن‌ها، هر کدام را مطابق سلیقه خود انتخاب نماید.

با دریافت چندین طرح متفاوت تنها با یک بار هزینه در چارچوب مشخص و لحاظ شدن تمامی تمایلات و محدودیت‌ها، دیگر نگرانی قشر کارفرمایان جهت مورد پسند واقع نشدن طرح‌های نهایی مرتفع خواهد شد.
هم‌چنین دیگر نکته‌ای که وجود دارد این است که هزینه برگزاری مسابقه معماری در پلتفرم طرح تو طرح نسبت به هزینه طراحی صورت گرفته توسط یک دفتر معماری شناخته شده به مراتب به صرفه تر خواهد بود.

نوشته های مشابه

مزیت محاسبه آنلاین هزینه طراحی معماری

پلتفرم طرح تو طرح با فراهم کردن این امکان، موجب شده تا کاربران صرفا با پاسخ به سوالات اولیه و تنها با چند کلیک هزینه طراحی معماری پروژه خود را در قالب مسابقه برآورد کنند.
یکی از مزیت‌های آن، راحتی کار با این بخش است. کاربران می‌توانند با دسترسی به این قابلیت در کوتاه‌ترین زمان ممکن به خواسته خود دست پیدا کنند. این قابلیت به نحوی طراحی شده تا کاربر را درگیر سوالات پیچیده و دشوار نکند و به راحتی به نیاز آن‌ها پاسخ مناسبی ارائه دهد.

دیگر مزیت این بخش، امکان مقایسه قیمتی با دیگر شرکت‌ها و دفاتر معماری است. به این واسطه کارفرمایان با رنج قیمتی طراحی معماری پروژه خود آشنا خواهند شد.

هم‌چنین با محاسبه آنلاین هزینه طراحی معماری پروژه می‌توانید با برآورد قیمتی به دست آمده به بهترین شکل ممکن پروژه خود را مدیریت نمایید.

گفتنی است محاسبه صورت گرفته تخمینی است و حدود هزینه پروژه شما را بر حسب اطلاعات اولیه وارد شده مشخص خواهد کرد. از این رو هزینه واقعی امکان دارد کمتر یا بیشتر باشد.

محاسبه قیمت طراحی معماری – تصویر ۲

برای محاسبه هزینه طراحی معماری پروژه‌تان از طریق لینک وارد شوید.

اهمیت طراحی معماری ساختمان

یک طراحی و معماری مناسب برای ساختمان می‌تواند تا حد زیادی برای کارفرما سودمند واقع شود.
بزرگترین مزیتی که معماری ایده‌آل برای پروژه می‌تواند به ارمغان آورد، بحث فروش در بازار خواهد بود.
در صورتی که پروژه از یک پلان مناسب برخوردار باشد، از حداکثر فضا استفاده شده و به این واسطه متراژ مفید سازه به بهترین شکل ممکن طراحی خواهد شد.
هم‌چنین اگر معماری پروژه به صورتی باشد که در عین زیبایی و جذابیت، از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد و نیاز کاربر را برآورده نماید، موجب سودآوری پروژه شده و فروش آسان‌تر خواهد بود.

در پلتفرم طرح تو طرح تمامی سلایق کارفرما و محدودیت‌های پروژه در قسمت اطلاعات مسابقه درج خواهد شد تا معماران شرکت کننده در چارچوب مشخص شده طراحی نمایند و نتایج حاصل شده با خواسته کارفرما تطابق حداکثری داشته باشد.

طراحی ویلا – تصویر ۳

عوامل موثر در قیمت طراحی معماری

هزینه طراحی ساختمان یکی از مهم‌ترین مولفه‌هایی است که باید در نظر گرفته شود، چه بخواهید یک خانه بسازید، چه یک آپارتمان بازسازی کنید یا یک فضای تجاری جدید طراحی کنید. عوامل مختلفی بر قیمت طراحی ساختمان تاثیر می‌گذارند و درک این عوامل به شما کمک می‌کند تا برآورد دقیق‌تری از نحوه محاسبه هزینه‌های پروژه خود داشته باشید. در ادامه به معرفی برخی از عوامل موثر خواهیم پرداخت.

متراژ بنا: به طور کلی، هر چه متراژ ساختمان بیشتر باشد، هزینه طراحی آن نیز بیشتر خواهد بود. این امر به دلیل افزایش حجم کار برای معمار و نیاز به صرف زمان و منابع بیشتر برای طراحی فضاهای مختلف است.

موارد نیاز طراحی معماری: کارفرمایان برای پروژه خود نیاز به موارد طراحی مختلفی دارند. معمولا این موارد شامل سه بخش طراحی نما، طراحی پلان و طراحی داخلی می‌شود. امکان دارد که تنها به یک یا دو بخش از موارد ذکر شده نیاز داشته باشند و یا تمامی آن‌ها مورد نیاز باشد که در قالب پکیج طراحی به کارفرمایان ارائه خواهد شد.
گفتنی است هر کدام از این بخش‌ها هزینه جداگانه‌ای را شامل می‌شوند و در قیمت گذاری طراحی موثر خواهند بود.

کاربری ساختمان: یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت طراحی معماری کاربری ساختمان و پروژه شما خواهد بود.
هزینه طراحی معماری ویلا، ساختمان مسکونی، تجاری و … با یکدیگر یکسان نیست. دلیل تفاوت قیمتی ملاحظات و پروسه‌های طراحی است که در هر کدام از کاربری‌ها فرق خواهند داشت.

نیازهای خاص: در این بخش منظور از نیازهای خاص برای پروژه این است که کارفرما ممکن است برای پروژه خود نیاز به طراحی بخش‌هایی مانند استخر، روف گاردن، باشگاه ورزشی، اتاق‌های جلسات و کنفرانس و از این قبیل محیط‌ها داشته باشد که به قیمت نهایی طراحی افزوده خواهد شد.

طرح تو طرح – تصویر ۴

نتیجه‌گیری:

ابزار محاسبه آنلاین هزینه طراحی ساختمان به عنوان ابزاری ارزشمند برای مالکان، معماران و سازندگان محسوب می‌شوند. این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا برآوردی دقیق از هزینه‌های پروژه خود در سال ۱۴۰۳ در کوتاه‌ترین زمان ممکن داشته باشید و از این طریق تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرید.

در نهایت پیشنهاد خواهد شد تا اطلاعات دقیق در بخش محاسبه قیمت طراحی معماری طرح تو طرح وارد کنید تا پیش فاکتور تنظیم شده مطابق با پروژه شما تنظیم گردد.
هم‌چنین شما عزیزان میتوانید جهت تماس با طرح تو طرح از طریق لینک اقدام نمایید.

توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و فوت و فن ساختمان در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا