رپورتاژ آگهیمحصولات ساختمانیمقالاتوبلاگ

مش فایبرگلاس چیست؟ + عوامل تاثیرگذار بر قیمت آن

مش فایبرگلاس یک نوع کامپوزیت است که به خاطر مقاومت شیمیایی و فیزیکی بالایی که دارد، امروزه بسیار مورد استفاده و کاربرد قرار می گیرد. می ‌توان گفت مهم ترین قابلیت این محصول وزن سبکی است که به خود اختصاص داده است.

مقاومت و دوام کششی بالایی که مش فایبرگلاس دارد را به هیچ عنوان نمی توان نادیده گرفت و به همین دلیل، مهم ترین کارایی که این نوع توری دارد، استفاده به عنوان وال مش است که البته برای تعمیر ترک دیوار و سقف هم بسیار محصول مورد بحثی است. قیمت این نوع توری با عوامل مختلفی برآورد می شود و نمی توان یک قیمت ثابت را بیان کرد.

معرفی مش فایبرگلاس

فایبرگلاس همان طور که گفته شد در دسته ‌بندی کامپوزیت‌ ها قرار می‌گیرد که در کنار مواد پلیمری از الیاف شیشه‌ای تهیه می‌شود، الیاف شیشه‌ای هم که در مورد آن با شما صحبت می‌کنیم، پایه کامپوزیت را تشکیل می‌دهند و در این بین، مواد پلیمری هم به صورت شکل دهنده ساختار نهایی این کامپوزیت با رزین های اختصاصی مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

رزین‌هایی که ما در مورد آن با شما صحبت می کنیم، رزین پلی استر، وینیل استر یا موارد مختلف این چنینی دیگر هستند. خاطرنشان می‌ کنم که رزین‌های پلیمری از خواص شیمیایی و فیزیکی خاصی برخوردار هستند و به خاطر دوام فیزیکی بالای خود امروزه به شدت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

رزینی مانند پلی استر که در برابر خوردگی ساختار ضعیفی دارد با رزین‌ های دیگر همچون وینیل استر که از سطح مقاومت شیمیایی خوبی برخوردار است مقایسه می‌شود و الیاف شیشه‌ای که برای تهیه این محصول به کار می‌آیند، شکلی همچون رشته ‌های نازک را به وجود می آورند که قطر آن ها به صورت معمول ۵ الی ۲۵ میکرون در نظر گرفته می‌شود.

حال باید بگوییم که هر ورق مش فایبرگلاس از الیاف شیشه ‌ای با مقدار مشخصی تهیه می ‌شود که با رزین های پلیمری آغشته شده‌اند، مقدار مقاومت فیزیکی را چگالی الیاف شیشه‌ای، قطر و طول هر رشته و همچنین نوع رزین پلیمری که مورد استفاده قرار می‌گیرد، مشخص می‌کند.

بهتر است بدانید که ورق‌ های فایبرگلاس از مقاومت کششی و فشاری بالایی برخوردار هستند که در برابر فشارهای عمودی آن چنان که باید و شاید دوام خود را به نمایش نمی‌گذارند و به همین دلیل، در زمان استفاده از این محصول بهترین کار این است که نیروی کمانشی خاصی را برای فشرده سازی این ورقه‌ها در نظر نگیرید.

کارایی مش فایبرگلاس

در مورد موارد استفاده از مش فایبرگلاس هم اگر بخواهیم اطلاعاتی را ارائه دهیم، باید گفت که این محصول از مقاومت فیزیکی بالایی برخوردار است و همچنین می‌تواند در برابر مواد شیمیایی بسیار عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد.

وزن بسیار سبک و همچنین تطبیق پذیری هم از دیگر مواردی است که باعث شده امروزه در صنایع گوناگون استفاده از این محصول این چنین مورد استقبال قرار گیرد. همان طور که قبلاً گفته شد، فایبرگلاس در دسته ‌بندی انواع کامپوزیت قرار می گیرد که البته اولین کاربرد این محصول برای طراحی سازه های آبی است.

در صورتی که در حال حاضر موارد استفاده از این محصول کم نیست و می‌توان برای ساخت کابین ماشین، مقاوم سازی سازه‌ های بتنیخا، مخازن ذخیره سازی، جداره ضد آب، نورگیر سالن ‌های سقف مرتفع، ساخت انواع لوله برای مصارف گوناگون همچون انتقال آب آشامیدنی و همچنین استفاده به عنوان والمش مورد کاربرد قرار داد.

مزایای مش فایبرگلاس

به هر حال هر محصولی به خاطر مزایایی که دارد مورد استفاده و کاربرد قرار می‌گیرد که در مورد مزایای مش فایبرگلاس هم باید بگوییم که دوام و استحکام بسیار عالی که این نوع توری دارد، سبب تضمین عمر مفید آن می شود و از جمله مزایای اصلی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

دوامی که در برابر رطوبت این محصول از خود نشان می‌دهد به همراه مقاومت بالا، همگی از جمله مزایای دیگر به شمار می‌آیند. ناگفته نماند که وزن پایین و حمل و نقل بسیار ساده هم از دیگر مزایایی هستند که این نوع فایبرگلاس به خود اختصاص داده است. البته باید گفت به خاطر ترکیب راحت با مصالح گوناگون و امکان اجرای ساده هم امروزه موارد استفاده از این محصول به هیچ عنوان کم نیست، خصوصاً در پروژه‌های ساختمانی و عمرانی به شدت مورد کاربرد قرار می‌گیرد.

عوامل مؤثر روی قیمت مش فایبرگلاس

بسیاری از کاربران در مورد قیمت مش فایبرگلاس سؤالاتی را می‌ پرسند که باید گفت نوع مواد اولیه اولین عاملی است که روی قیمت این محصول تاثیر می ‌گذارد؛ همچنین کیفیتی که برای ساخت این توری در نظر گرفته شده است را هم به هیچ عنوان نمی‌توان نادیده گرفت؛ چرا که کیفیت ساخت آن می‌تواند قیمت را افزایش یا کاهش دهد.

از جمله عوامل دیگری هم که می ‌تواند تاثیر بسزایی روی قیمت این نوع توری داشته باشد، برندی است که آن را تولید کرده است. معمولاً برندهایی که سابقه و تجربه بالاتری دارند، به رضایت مشتری هم فکر می‌کنند و قیمت‌های منصفانه ‌ای را پیشنهاد می ‌دهند.

ناگفته نماند که نوع رزین مورد استفاده هم در تعیین قیمت بی تأثیر نیست و شما باید این عامل را هم بسیار کلیدی در نظر بگیرید. طبیعتاً نوع خرید شما هم می‌تواند روی قیمت تاثیر بگذارد، یعنی اینکه شما اگر به صورت آنلاین و اینترنتی که بدون واسطه است، خرید کنید با قیمت بسیار معقولانه ‌تری روبرو خواهید شد؛ چرا که دلالان بازار متاسفانه قیمت‌های نجومی را در هنگام فروش برآورد می‌کنند. وزن الیاف و ابعاد چشمه هم از جمله عوامل دیگری هستند که روی برآورد قیمت این محصول تاثیر واضحی می گذارند.

سخن پایانی

امروزه در پروژه های ساخت و ساز و عمرانی استفاده از محصولی مانند مش فایبرگلاس را به هیچ عنوان نمی توان نادیده گرفت. به خاطر داشته باشید که قیمت این محصول در مقایسه با دیگر متریال های مورد استفاده در این زمینه بسیار کمتر است و به همین دلیل، بسیار مورد کاربرد و استفاده قرار می گیرد. وب سایت آریو سازه به عنوان اولین فروشگاه اینترنتی تجهیزات ساختمانی به صورت تخصصی، مش فایبرگلاس را همراه با مشاوره تخصصی با بهترین قیمت در اختیار شما قرار می دهد. برای استفاده از خدمات این مجموعه از طریق وب سایت آن به آدرس: ariosaze.com استفاده کنید.

توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و فوت و فن ساختمان در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

رضا امیری

نوشتاری به آیندگان...

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا