وبلاگ

مهمترین عنصر هر تیم موفق چیست ؟

آموزش ساخت و ساز : اگرچه بسیاری از افرادی که ممکن است این مقاله را بخوانند ممکن است با ویدیوی یوتیوب دیوید مارکیت با عنوان ” آشنا باشند.عظمت لطفاً اجازه دهید پیشنهاد کنم قبل از خواندن ادامه مطلب، دوباره یا برای اولین بار آن را تماشا کنید. ویدئوی کوتاه او بر اساس کتاب او است، کشتی را بچرخانید.

در ۱۷ جولای ۲۰۱۷، مجله INC منتشر کرد مقاله مستندسازی نتایج تلاشی به رهبری جولیا روزوفسکی که در آن دپارتمان عملیات مردمی Google آنها تصمیم گرفت به این سوال پاسخ دهد: “چه چیزی یک تیم Google را موثر می کند؟” INC موارد زیر را از a نقل کرده است مقاله مجله نیویورک تایمز درباره خانم روزوفسکی و کارشان:

در حالی که تلاش می‌کردند بفهمند چه چیزی باعث موفقیت یک تیم می‌شود، روزوفسکی و همکارانش مدام به تحقیقات روان‌شناسان و جامعه‌شناسان روی آنچه که به عنوان «هنجارهای گروهی» شناخته می‌شوند، برمی‌خوردند – سنت‌ها، استانداردهای رفتاری و قوانین نانوشته‌ای که بر نحوه عملکرد تیم‌ها در زمان‌های مختلف نظارت می‌کنند. آنها جمع می شوند… هنجارها را می توان ناگفته یا آشکارا تصدیق کرد، اما تأثیر آنها اغلب عمیق است.

روزوفسکی پنج ویژگی کلیدی تیم های پیشرفته را تشریح کرد[۱].

۱. ایمنی روانی: آیا می توانیم بدون احساس ناامنی یا خجالت روی این تیم ریسک کنیم؟

۲. قابل اعتماد بودن: آیا می‌توانیم روی همدیگر حساب کنیم تا کارهای با کیفیت بالا را به موقع انجام دهیم؟ [Team members get things done on time and meet expectations.]

۳. ساختار و وضوح: آیا اهداف، نقش ها و برنامه های اجرایی تیم ما مشخص است؟ [High-performing teams have clear goals and have well defined roles within the group.]

۴. معنی کار: آیا ما روی چیزی کار می کنیم که از نظر شخصی برای هر یک از ما مهم است؟ [The work has personal significance for each member.]

۵. تاثیر کار: آیا اساساً معتقدیم که کاری که انجام می دهیم مهم است؟ [The group believes their work is purposeful and positively impacts the greater good.]

محققان گوگل این را کشف کردند امنیت روانی مهمترین چیز است پویایی که تیم های موفق را متمایز می کند. اینکه چه کسی در یک تیم است، اهمیت کمتری نسبت به نحوه تعامل اعضای تیم، ساختار کار و مشاهده مشارکت آنها دارد. خیلی برای آن الگوریتم جادویی.

“ایمنی روانشناختی به این معنی است که شما چهار چیز را احساس کنید: ۱) شامل، ۲) ایمن برای یادگیری، ۳) ایمن برای مشارکت، ۴) ایمن برای به چالش کشیدن وضعیت موجود. همه بدون ترس از اینکه شرمنده یا به حاشیه رانده شوید، که زندگی خود را به خطر بیندازید. موقعیت یا شهرت شخصی، که در معرض تمسخر یا تلافی قرار خواهید گرفت.» – دکتر تیموتی آر کلارک.

ایمنی روانی مهمترین عنصر هر تیم موفق است. ایمنی روانشناختی در راس ویژگی‌های کلیدی لازم برای مشارکت تیمی با شدت بالا قرار می‌گیرد. از بقیه بالاتر است به این معنا که ممکن است یکی از عناصر دیگر وجود نداشته باشد و تیم همچنان موفق باشد. اگر امنیت روانی وجود نداشته باشد، تیم به احتمال زیاد موفق نخواهد شد.

لازم به ذکر است که برخی از مطالعات مشابه در مورد اثربخشی تیم شامل یک ویژگی دیگر برای تیم های با عملکرد بالا است که به اهداف خود دست یافته اند – که سطح بالایی از ارتباطات بین تیمی است. نویسندگان با وام گرفتن از مقاله ای که اخیراً توسط IGLC با عنوان “مسابقه ایجاد قابلیت در طراحی: مطالعه موردی” منتشر شده است، بیان می کنند که:[Flávio] پیکی خاطرنشان می کند که فوجیموتو فعالیت های تولیدی را به عنوان یک سیستم اطلاعاتی می بیند و توانایی تولید تویوتا و دیگر خودروسازان موثر ژاپنی را به عنوان “انتقال اطلاعات متراکم و دقیق بین منابع تولیدی انعطاف پذیر (اطلاعات زائد)” خلاصه می کند. تراکم انتقال اطلاعات دقیق با سرعت منظم برای افزایش بهره وری، کارایی و حذف است. [of] هدر. به گفته فوجیموتو، دقت انتقال اطلاعات کیفیت را برای تویوتا تعیین می کند.

من به تیم‌ها، به‌ویژه تیم‌های با عملکرد بالا، به‌عنوان توسعه‌دهندگان و مدیران اطلاعات نگاه می‌کنم. «انتقال اطلاعات متراکم و دقیق بین منابع مولد انعطاف‌پذیر» نیز به طور کامل چگونگی حرکت و مدیریت جریان اطلاعات و ارتباطات را در محیط‌های تیمی با کارایی بالا خلاصه می‌کند.

چند سال پیش، هنگام جستجو در لینکدین، با لیست زیر مواجه شدم که به نظر من، آنچه را که سازندگان آن را “هنجارها” نامیده اند، کاملاً توصیف می کند و من می خواهم نام “قوانین جدید تعامل” را تغییر دهم:

  • ۱. نامزد بمانید
  • ۲. حقیقت خود را بگویید
  • ۳. ناراحتی را تجربه کنید (من می گویم نه تنها ناراحتی را تجربه کنید، بلکه یاد بگیرید به ناراحتی، جایی است که ما با بالاترین سرعت یاد می گیریم.)
  • ۴. انتظار و پذیرش عدم تعطیلی
  • ۵. برای درک مطلب گوش کنید
  • ۶. بدون تعمیر
  • ۷. ریسک کنید

به نظر من، این خلاصه‌ای کامل از برخی از ویژگی‌هایی است که باید اصول راهنما برای عناصر رویکرد روان‌شناختی مورد نیاز برای عضویت، و رهبر، هر تیمی با عملکرد بالا باشد، به‌ویژه تیمی که در یک تولید/ساخت ناب عمل می‌کند. محیط.

این پست اولین مورد از مجموعه پست هایی است که در مورد رهبری موثر برای تیم های ناب با شدت بالا در سناریوهای عملکرد بالا بحث می کند. در پست بعدی ۹ شیوه رهبری ناب برای به دست آوردن بهترین عملکرد از تیم خود بحث خواهد شد.

رضا امیری

نوشتاری به آیندگان...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا