وبلاگ

موسسه ساخت و ساز ناب آلمان (GLCI)

همه سخنرانان با پیاده سازی ابزار و روش های ناب موفقیت خود را نشان دادند. به طور خلاصه، پروژه‌ها با سفارش‌های تغییر کمتر، نقص‌های کمتر، به موقع و در حد بودجه تحویل داده شدند. با این وجود، صنعت ساخت و ساز آلمان هنوز در آغاز سفر ناب است و قدم های کوچکی برمی دارد. وقتی صحبت از تغییر در صنعت ساخت و ساز می شود، مردم اغلب منتظر می مانند و به سیستمی که می شناسند پایبند می مانند. آنها از شکست می ترسند یا احساس می کنند که انجام چالش ها غیرممکن است. سخنرانان سعی کردند به مخاطبان انگیزه دهند تا بخشی از سفر باشند و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند.

یکی از سخنرانان اظهار داشت که مردم باید مسئولیت شروع سریع سفر ناب را بر عهده بگیرند و در انتظار شروع دیگران زمان را از دست ندهند. درست است که با اتخاذ ساختار ناب چالش هایی وجود دارد. برخی از آنها در این کنفرانس ارائه و مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در یک مثال، یک آجرکار باتجربه با اینکه کسی به او می‌گوید ابزارش را کجا بگذارد، مشکل داشت. چالش دیگر فرآیندهای تصمیم گیری است. مشکلات و درگیری ها اغلب به این دلیل رخ می دهد که تصمیمات خیلی دیر گرفته می شود. همکاری و شفافیت فرآیند می تواند این چالش را حل کند، اما هر دو چالش هایی برای اجرا هستند. به منظور شفاف سازی فرآیندها، اندازه گیری از طریق شاخص های عملکرد می تواند کمک کند، اما به دلیل میزان پذیرش ممکن است تعارض ایجاد شود. برای غلبه بر عدم پذیرش بیان شد که انگیزه مالی همسو می تواند کمک کند. چالش های دیگر دیجیتالی شدن برای نسل قدیمی تر، نیازهای شغلی جدید نسل جوان و همچنین تصویر فعلی صنعت ساخت و ساز است.

یک سخنران متوجه شد که برای تسلط بر چالش اجرای ناب، سازمان ها باید درک کنند که عامل انسانی کلیدی است و پروژه های ساخت و ساز نیازمند چابکی هستند. در نتیجه، باید شرایطی برای ایجاد یک چارچوب پروژه منعطف و پیشروی سیستماتیک بر اساس دیدگاهی جامع ایجاد شود. از آنجایی که تغییر همیشه اتفاق می افتد، یک سخنران استدلال می کند که مسئله این نیست که یک سازمان چقدر سریع می تواند تغییر کند. این یک سوال است که محیط با چه سرعتی در حال تغییر است. بنابراین، بهبود مستمر باید به عنوان یک فرآیند تغییر دائمی در نظر گرفته شود که در آن افراد باید منطقه آسایش را ترک کنند و تغییر مستمر در منطقه آسایش خود ایجاد کنند.

اجرای فرهنگ ناب بدون مردم امکان پذیر نیست. وظیفه یک رهبر این است که مردم خود را در سفر ناب راهنمایی کند. گفتگوی مستمر با مردم و همچنین تعامل محترمانه ضروری است. توضیح اینکه چرا اجرای ناب ضروری است و اثرات و مزایا را نشان می دهد ضروری است. بنابراین، ارتباط برای ایجاد درک مشترک بسیار مهم است.

اگرچه GLCI به تازگی آغاز شده است، به نظر می رسد آلمان شروع خوبی داشته است. هنوز چالش ها و مشکلات زیادی وجود دارد که صنعت آلمان باید برای ایجاد یک فرهنگ ناب به آنها رسیدگی کند.

رضا امیری

نوشتاری به آیندگان...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا