ابزار آلات ساختمانیفن اسکلت دریاییفن طراحی سازهفناوری در ساخت و سازوبلاگ

نمای چوبی پروفیل در هتل تاسیگو چه مدل است!

ساخت ویلا نمای چوبی پروفیل در هتل تاسیگو :

چوب جامد در ساخت و ساز مد شده است اما به دلیل زمان و عوامل محیطی در معرض پیری قرار می گیرد و باعث تغییر شکل می شود. محصولات تکنووود با استفاده از روکش های چوبی روی مواد بادوام ساخته می شوند. این روش از خم شدن و تغییر شکل غیرقابل پیش بینی جلوگیری می کند.

تکنووود را می توان در جایی که محصولات چوبی سنتی می توانند استفاده کرد، اما همچنین در جایی که جزئیات و اندازه گیری های خاص استفاده از سایر محصولات چوبی را دشوار می کند. آنها به راحتی مونتاژ می شوند و مطابق با مشخصات تولید می شوند.

نمونه نمای نمای پروفیل تکنووود

نمونه ای از سیستم نما با استفاده از پروفیل های

عایق حریق

در ساختمان های بیش از ۲۱.۵ متر، پانل های درجه آتش کلاس A2 ساخته شده از مواد غیر قابل احتراق طبق استانداردهای اتحادیه اروپا مورد نیاز است. این امر به ویژه ضروری است زیرا نمای هتل ۱۰۰% چوب است. استفاده از مواد تکنووود با درجه آتش سوزی کلاس A مشکل را بدون به خطر انداختن طراحی حل کرد.

نگهداری

طراحی ویلا مدرن

نمای هتل از بیش از ۵۰ کیلومتر پروفیل و ۱۵۰۰۰ متر مربع پانل استفاده می کند. اگر کل پروژه از چوب جامد ساخته شده بود، تعمیر و نگهداری سالانه که فقط در دوره‌های خشک انجام می‌شد و تکمیل آن سه ماه طول می‌کشید، بار سنگینی می‌کرد و باعث تعطیلی هتل در تابستان می‌شد.

برخلاف چوب سنتی، تکنووود فقط هر پنج سال یکبار نیاز به تعمیر و نگهداری دارد و انجام آن آسان و سریع است.

دوره عرضه و تولید

جمع آوری مقدار مورد نیاز مواد ساج به خودی خود یک مشکل است و زمان می برد زیرا هیچ کس ۶۶۷۰ متر مکعب چوب خام ساج در انبار ندارد. تنها تامین چوب احتمالاً حداقل به همان اندازه ای که برای اتمام کل پروژه با استفاده از تکنووود طول می کشد طول می کشد.

اثرات زیست محیطی

در صنعت ساخت و ساز، چوب اغلب از درختانی که بالغ شدن آنها تقریباً ۱۰۰ سال طول می کشد، برداشت می شود، جنگلداری پایدار در حال حاضر به طور گسترده انجام می شود، با این حال غیرقابل پیش بینی بودن سطح مصرف چوب در ۱۰۰ سال آینده را در نظر نمی گیرد. به همین دلیل است که تکنووود شیوه های جنگلداری پایدار را مطابق با دستورالعمل های FSC با روش انقلابی خود در استفاده از روکش های چوب طبیعی برای مواد بادوام همراه کرده است. بنابراین به موضوع مصرف بالا نیز پرداخته می شود.

استفاده از روکش باعث کاهش ۹۸ درصدی مصرف چوب و افزایش طول عمر آن بیش از ۵ برابر می شود. برای ۶۶۷۰ مترمکعب مصالح ساج، ۲۲۲۳۴ درخت باید قطع شود. این به معنای حداقل ۱۳.۹ هکتار (نزدیک به ۱۴ زمین فوتبال) از جنگل درخت ساج است. با استفاده از تکنووود، معمار فقط به ۱۴۳ متر مکعب چوب ساج نیاز داشت. معادل نزدیک به ۴۷۷ درخت. به این معنی که برای این پروژه خاص، استفاده از تکنووود باعث صرفه جویی ۲۱۷۵۷ درخت و جنگلی به وسعت ۱۳.۶ هکتار شده است.

منبع : ساختمان

رضا امیری

نوشتاری به آیندگان...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا