رپورتاژ آگهیمحصولات ساختمانیمقالاتوبلاگ

نورپردازی مخفی با چراغ سقفی:

نورپردازی با چراغ سقفی به دو روش میتواند انجام گیرد که در این بخش به نورپردازی سقفی با چراغ هالوژن و بررسی مزایای استفاده از این چراغ می‌پردازیم.

مهم ترین مزیت استفاده از چراغ سقفی در نور مخفی، جلوگیری از برخورد مستقیم نور به چشم افراد است. با استفاده از چراغ‌های مخفی می توان تغییراتی مدرن و چشم‌گیر در دکوراسیون داخلی ایجاد کرد.

چراغ سقفی اکثرا به دو صورت روکار و توکار مورد استفاده قرار میگیرد که اینجا چراغ سقفی هالوژنی به صورت روکار و توکار را مورد نقد قرار می‎دهیم.

هالوژن سقفی روکار:

این چراغ‌ها به صورت مستقیم بر روی سطح سقف نصب می‌شوند و به نور مستقیم به سمت پایین تابانده می‌شوند. آن‌ها معمولاً به عنوان نورپردازهای عمومی یا نور تمرکزی در فضاهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. این چراغ‌ها در انواع مختلفی از طراحی‌ها و اندازه‌ها موجود هستند.

هالوژن سقفی توکار:

این نوع چراغ درون سقف مورد استفاده قرار می‌گیرند و نور را به صورت متمرکز به فضای مورد نظر می‌تاباند. این چراغ‌ها به دلیل نوردهی زیاد و طراحی که به صورت مخفی انجام می‌شود، برای نورپردازی اتاق‌ها، کمدها، حمام‌ها مناسب هستند.

یکی از ایده های مهم در طراحی دکوراسیون داخلی، نورپردازی مخفی است که با به کار بردن چراغ سقفی به صورت نور مخفی، می توانید خانه خود را به بهترین و جدیدترین شکل ممکن نورپردازی کنید. در حقیقت نورپردازی مخفی سقف یکی از پرطرفدارترین و کاربردی ترین روش ها در نورپردازی و طراحی دکوراسیون محسوب می شود. چراغ سقفی هالوژن LED مصرف برق پایینی دارند و گزینه مناسبی برای نورپردازی در دکوراسیون داخلی هستند.

ویژگی های چراغ سقفی هالوژنی

  • زاویه انتشار نور چراغ های سقفی هالوژنی به راحتی قابل تغییر هستند.
  • نورپردازی مخفی مانع از تابش مستقیم نور لامپ به چشم می شود. در حقیقت نوری که توسط لامپ های هالوژن تولید می شود، متمرکز نبوده و باعث ایجاد خیرگی و یا تاری دید نمی‌شود.
  • مهم ترین ویژگی استفاده از چراغ سقفی هالوژن در نور مخفی، نورپردازی به صورت یکنواخت است. مثلاً وقتی این لامپ ها در داخل کناف قرار می گیرند، نور را به صورت یکدست و یکنواخت پخش می کنند.
  • چراغ سقفی هالوژنی، عمر طولانی و کیفیت بالایی دارند.

استفاده از چراغ‌های سقفی هالوژنی در نور مخفی سقف دارای مزایای زیادی می‌باشد. در زیر، مزایای اصلی استفاده از این نوع چراغ‌ها در نورپردازی سقفی گفته شده است.

نوردهی بالا:

چراغ‌های هالوژن دارای نوردهی بسیار بالا هستند و از جهت ایجاد نور محیطی یا نور تمرکزی بسیار موثر هستند. این نوردهی زیاد باعث میشود که فضای مورد نظر به اندازه کافی نورپردازی شود.

رنگ‌های طبیعی:

چراغ‌های هالوژن دارای شاخص رنگ بالا هستند، به این معنی که نور توسط آن‌ها به طور طبیعی و واقعی نمایش داده می‌شود. این امر برای دکوراسیون داخلی و تمامیت رنگ‌ها در فضاها بسیار مهم است.

عمر طولانی:

چراغ‌های هالوژن عمر طولانی‌تری نسبت به برخی از چراغ سقفی‌های دیگر مانند لامپ‌های فلورسنت دارند. این به معنای کمترین نیاز به تعویض و نگهداری است

روشنایی سریع:

چراغ‌های هالوژن به سرعت روشن می‌شوند و بدون نیاز به گرم شدن سریع میتوانند محیط را روشن کنند.این ویژگی در مواقع اضطراری و یا زمانی که نیاز به نور فوری دارید مفید است.

طراحی مخفی:

چراغ‌های هالوژن توکار در سقف جاسازی می‌شوند و نور را به طور مخفی و بدون ایجاد سایه‌های آزاردهنده به پایین تابانده می‌کنند. این ویژگی به ایجاد یک فضای داخلی زیبا و مدرن کمک می‌کند.

قابلیت تنوع:

چراغ‌های هالوژن در انواع مختلفی از طراحی‌ها، اندازه‌ها و توان‌ها در دسترس هستند، بنابراین می‌توانند برای انواع مختلفی از نورپردازی در فضاهای مختلف مورد استفاده قرار گیرند.

به طور کلی، چراغ‌های سقفی هالوژن به عنوان یک گزینه مناسب و محبوب برای نورپردازی سقف مخفی در فضاهای داخلی مورد توجه قرار می‌گیرند. دلیل این محبوبیت به دلیل نوردهی بالا، تنظیم‌پذیری نور، رنگ‌های طبیعی و طراحی مخفی‌شان است. با انتخاب مدل مناسب و مطابق با نیازهایتان و با استفاده از هالوژن سقفی در نور مخفی سقف، می‌توانید فضایی زیبا و عملی ایجاد کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با چراغ سقفی هالوژنی میتوانید با شماره ۵۸۶۴۲-۰۲۱ تماس حاص نمایید و با مشاوران اکووات در ارتباط باشید.

توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و فوت و فن ساختمان در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

رضا امیری

نوشتاری به آیندگان...

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا