فن طراحی داخلیفن طراحی ساختمان

نکاتی در مورد طراح داخلی خانه ها

ساخت ویلا طراح داخلی نیکول نصیف – به الجزیره نت – تأیید می کند که باید در طراحی دکوراسیون راهروهای داخلی دقت کرد، لوازم جانبی آنها را با دقت انتخاب کرد و آنها را به سبکی جذاب و نوآورانه تزئین کرد، به ویژه آنهایی که به سمت بخش پذیرش منتهی می شوند.

راهروها از نظر فضا، اندازه و نحوه تزیین با یکدیگر متفاوت هستند، در طراحی راهروهای باریک و بلند توصیه می شود از آینه، رنگ های روشن و نورپردازی مناسب، با توزیع فضاها استفاده شود.

.

نورپردازی داخلی

نیکول می گوید اولین چیزی که در طراحی راهروهای داخلی باید به آن فکر کرد نوری است که در آنها قرار می گیرد، مهم است که از نورپردازی روشن استفاده نکنیم، زیرا نور داخلی اتاق ها و سالن ها را تحت تاثیر قرار می دهد و به دید آسیب می رساند. از شخصی که وارد آپارتمان می شود نور باید کم نور و به طرفین باشد.

در مورد ورودی، اثاثیه نباید روی هم چیده شود، بلکه مطلوب است که جرم و فضا را توزیع کند تا در لحظه ابتدایی ورود به خانه احساس وسعت و وسعت ایجاد کند.آینه ها، نقاشی ها و واحدهای نورپردازی مهم هستند. عناصری که جلوه های خاصی می بخشند و جلوه مهمی به فضای داخلی خانه می دهند.

نور دهی راهروها نیز باید  به طور متعادل حفظ شود، زیرا اغلب طراحی های داخلی راهروها فاقد فضا بوده و از باریکی رنج می برند که بر حرکت کاربران بین اتاق ها تأثیر منفی می گذارد، بنابراین نقش روشنایی در اینجا عمدتاً در ایجاد آن است. فضایی بصری که به مکان جذابیت زیبایی شناختی و غیرعادی کمک می کند.

رنگ ها

از مهم ترین رنگ ها برای تزیین ورودی های خانه: رنگ های چوبی و اکسسوری های روشن به خصوص اگر ورودی عریض باشد، در مورد راهروهای داخلی خانه بهتر است با رنگ های روشن و روشن تزئین شوند.

رنگ های روشن و روشن – همانطور که نیکول به الجزیره نت می گوید – درخشندگی و وسعت خیره کننده ای به مکان می بخشد. از جمله مهم ترین رنگ ها برای تزیین ورودی ها و راهروهای خانه: طلایی، نقره ای و برنزی است، به خصوص که با تمام رنگ های دیوارها و میزها در صورت وجود مناسب است.

نیکول توصیه می کند راهروها را با کاغذ دیواری براق و تزیینی تزئین کنید که به راهرو روحیه می بخشد و آن را به یک مکان خاص در خانه تبدیل می کند نه فقط یک راهرو.

تجهیزات جانبی

از جمله مهم‌ترین لوازم تزئین ورودی و راهروها، عتیقه‌های برنزی، طلایی یا نقره‌ای هستند که به دکور اصلی خانه می‌خورند. و او تأیید می کند که اضافه کردن فرش کوچکی که با رنگ های دکور ورودی و راهرو همخوانی داشته باشد خوب است، به طوری که اهمیت مکان را نشان دهد و ترجیحاً تزئین شده باشد، در حالی که لوازم جانبی دارای کد رنگی و هماهنگ با یکدیگر هستند.

فضاها

نیکول اشاره می کند که مهم ترین چیزی که بسیاری از افراد در تزئین راهروهای خود از آن غفلت می کنند، قسمت های آن راهروها است که قبل از تزئین به مناسب ترین شکل باید به آن توجه کرد.

همچنین میزها یا کتابخانه های بزرگ را نباید در راهروهای باریک قرار داد و ترجیحاً تزئین آنها با وسایل آویز مانند لوستر، آینه، تابلوهای کوچک و قفسه های بلند که مساحت زیادی ندارند، می باشد.

در مورد راهروهای عریض نیز می توان با لوازم جانبی زیادی مانند میزهای چوبی یا آهنی بلند، روی آن تعدادی عتیقه، تابلوی میز و گل و همچنین می توان آنها را با گیاهان خانگی در گوشه و کنار تزئین کرد. راهروها

این تایید می کند که امکان اضافه کردن یک میز و صندلی یا یک صندلی بزرگ در راهروهای عریض وجود دارد که آن را به فضایی برای استراحت و نه فقط راهروها تبدیل می کند.

منبع :  فوت و فن ساختمان

رضا امیری

نوشتاری به آیندگان...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا