خدمات طراحیطراحی ویلافن طراحی ساختمان

پلان معماری چیست؟

ساخت ویلا روستایی

نقشه معماری چیست؟

 قطعآ شما زمانی که تصمیم برای احداث یک ساختمان مسکونی یا ویلا میگیرید در اول کار برای ترسیم نقشه آن به یک تیم مهندسی قوی مراجعه میکنید. نقشه معماری یکی از مهمترین گزینه هایی است که در هنگام ساخت ساختمان در نظر داشته باشید.
حتما شما اطلاع دارید که برای تهیه طراحی نقشه معماری سازه مورد نظر خود، باید در کجا اقدام کرد؟ از شما دعوت می کنیم که مطالب درج شده در وب سایت اویم شاهانه را، تا انتها با دقت مطالعه فرمایید و اطلاعات ارزنده ای را در خصوص نقشه خانه ویلایی به دست آورید.

پلان معماری

پلان معماری (Architectural plan ): برش افقی فرضی واحد ساختمانی در ارتفاع یک سوم یا صد و بیست سانتی متر از سطح به طوری که تمام جزییات را بتوان مشاهده کرد. پلان معماری نقشه ای است که مهندس معمار آن را طراحی کرده و بنا به نوع آن ، شامل اطلاعاتی چون طرح بنا، مشخصات و داده های فنی، جزئیات و…. می شود.

گروه فنی مهندسی اویم شاهانه با کادر متخصص و مهندسین بنام مفتخر است  تا در زمینه طراحی انواع ساختمان ها با کارفرما های متعدد از خود آثار ماندگاری خلق کند. روند طراحی در شرکت ما بصورت مشارکتی بوده بدین منظور کارفرما همه ایده های خود را  با کادر مهندسین طراح بازگو کرده و هر تصوری که در فکر خود از خانه آرزو ها دارد، شرح می دهد. سپس گروه ما با علم به مهندسی روز علایق کارفرما را بررسی و به سمت ایده آل ها فرم داده و با خلاقیت و تخصص محصولی کارآمد که پاسخگو به حداکثر نیاز کارفرما بوده را ارائه می دهد. این روند را مشارکت در طرح می نامند که گروه فنی اویم شاهانه با پیروی از این موضوع صاحب آثار بسیاری شده است.

قبل از تعیین زمینی که قرار است در آن سازه مدنظر ساخته شود، باید از مناسب بودن آن برای ساختن مسکن یا ویلا، از جمله در دسترس بودن برق، آب، فاضلاب و سایر خدمات مهم اطمینان حاصل کنید. توصیه کارشناسان ما  استفاده از بهترین انواع متریال در ساخت و ساز به همراه مصالح ساختمانی مرغوب برای جلوگیری از بروز مشکل در ساخت و ساز بعدی میباشد. در هنگام ساخت ویلا اطمینان حاصل کنید که مجوزهای لازم برای شروع ساخت و ساز را دریافت کرده اید.

طراحی ویلا مدرن

امروزه با توجه به گسترش شهرها و آپارتمان نشینی در شهرها، استان بیش از پیش ارتباط خود را با طبیعت از دست داده است. از همین رو اقبال به داشتن ویلاهایی در دل طبیعت زیاد شده تا این نیاز روانی به نوعی جبران شود.

 

بر این اساس کسانی که  زمین هایی در دل کوه ها، دشت ها، جنگل، سواحل دریا دارند به فکر ساختن همچین ویلاهایی در زمین های خود افتاده اند. بر همین اساس ابتدا باید یک طرح بسیار خوب و استاندارد برای خود تهیه کنند و در مرحله بعد آن طرح نقشه را در زمین خود بسازند.
برای تهیه نقشه و در نهایت اجرای پروژه، دغدغه اصلی که برای کارفرماها وجود دارد، دانستن یک برآورد هزینه کلی تقریبی است تا بتوانند بر مبنای آن برای خود برنامه ریزی کنند. (حداقل ۱۰% تورم حین ساخت در کشور ایران)

حتما با شرکت های مهندسی که با منتخبی از مهندسان برجسته سروکار دارند قرارداد ببندید. اطمینان حاصل کنید که شرکت طرف قرارداد به قوانین مذکور در قرارداد مابین پایبند است. یکی دیگر از نکاتی که در هنگام ساخت ویلا باید به آن توجه کرد توافق با مهندس برای نظارت بر کلیه کارهای معماری از جمله پیگیری مراحل ساخت و اجرا علاوه بر رعایت بودجه تعیین شده از قبل.

بر این اساس گروه معماری اویم شاهانه که همیشه سعی بر این داشته تا در صنعت ساختمان خدمات شایان ذکری ارائه دهد، در سایت جدول هایی برای محاسبه و برآورد هزینه ساخت را بصورت آنلاین برای مخاطبین خود تهیه نموده تا به بهترین و آسانترین ترین شکل این چالش را برطرف کند.
شما می توانید با مراجعه به بخش های مختلف این قسمت، موارد مورد نظر خود را با جزئیات انتخاب و در نهایت برآورد کل هزینه ساخت ویلایی خود را مشاهده کنید.

منبع : ساختمان

 

رضا امیری

نوشتاری به آیندگان...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا