ابزار آلات ساختمانیفن ایمنی در ساخت و سازوبلاگ

اشتباهاتی که در طراحی آشپزخانه صورت میگیرد!

ساخت خانه ویلایی

اشتباهاتی که در طراحی آشپزخانه صورت میگیرد

بسیاری از فعالیت های خانگی ما – آشپزی، نظافت، خوردن، نوشیدن و معاشرت – در آشپزخانه انجام می شود. به همین دلیل است که یک آشپزخانه زیبا و کاربردی بسیار مهم است. مهم نیست سبک طراحی آشپزخانه شما چگونه باشد. بنابراین، اشتباهاتی وجود دارد که هنگام طراحی آشپزخانه باید از آنها اجتناب کنید:

  • سینک باید نزدیک لوله های فاضلاب (لوله کشی) باشد. گاهی به دلیل لوله گذاری، سینک های آشپزخانه بد طراحی می شوند. اگر در آشپزخانه شما چنین است، به استخدام یک لوله کش برای انتقال لوله های تخلیه به محل مناسب برای سینک ظرفشویی فکر کنید.
  • یکی از بزرگترین شکایات در مورد طراحی آشپزخانه کمبود فضای روی پیشخوان است. با توجه به تمام فعالیت‌های آشپزخانه که برای کار کردن به فضای باز نیاز دارند، و علاوه بر وسایلی که به طور دائم در آنجا هستند، می‌خواهید این طرح تا حد امکان در بزرگترین سطح باز آشپزخانه قرار گیرد.
  • آشپزخانه اتاقی است که نمی توان نور ضعیف را در آن تحمل کرد. موضوع فقط طراحی و محیط خوب نیست. هنگام کار با چاقوهای تیز و سایر ظروف آشپزخانه ، روشنایی مناسب کار آشپزخانه برای ایمنی مهم است. علاوه بر این، هر چه نور در اتاق بیشتر باشد، بهتر می توانید عناصر طراحی را نشان دهید.
  • هنگام تنظیم بودجه یا طراحی یا بازسازی یک آشپزخانه جدید، گاهی اوقات به انتهای لیست می رسد. یا کلا از برنامه خارج می شود. این ممکن است در کوتاه مدت باعث صرفه جویی در هزینه شما شود، اما در دراز مدت زمان و تلاش زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت. به تمام بخار، آب و چربی موجود در آشپزخانه فکر کنید و متوجه خواهید شد که چرا نصب پشتی در بالای اجاق گاز و پیشخوان یک راه هوشمندانه برای تمیز نگه داشتن آشپزخانه شما است.
  • بهترین طراحی آشپزخانه در حضور بوهای ناخوشایند آشپزی محو می شود. هودهای آشپزخانه هوای کثیف و کهنه را پخش می کنند، در حالی که یک سیستم تهویه خوب کیفیت هوای داخل خانه را بهبود می بخشد. همچنین به تمیز نگه داشتن آشپزخانه و افزایش طول عمر وسایل شما کمک می کند.
  • اگرچه این لزوماً یک اشتباه نیست، آخرین روند آشپزخانه و تجهیزات پیشرفته ممکن است بهترین گزینه نباشند. رنگ‌ها و طرح‌های معاصر عمر کوتاهی دارند و ممکن است هرگز بازدهی زیادی در سرمایه‌گذاری بزرگ خود در جدیدترین وسایل آشپزخانه مشاهده نکنید. به دنبال نوآوری ها و لوازم آشپزخانه بی انتها باشید.
  • شروع یک پروژه طراحی آشپزخانه برای صرفه جویی در هزینه یک اشتباه رایج است. اگر اشتباه انجام دهید در واقع می تواند پول، زمان و انرژی بیشتری را هدر دهد. طراحان حرفه‌ای در GLAMOROUS جدیدترین ایده‌ها و اطلاعات را دارند و می‌توانند به شما کمک کنند تا نیازهای خود را شناسایی کرده و آنها را به یک طرح مؤثر و متناسب با سلیقه و بودجه شما تبدیل کنید.

طراحی پلان ویلا

طرح های آشپزخانه

چیدمان های اصلی طراحی آشپزخانه قالب هایی هستند که می توانید برای آشپزخانه خود استفاده کنید. ممکن است لزوماً از طراحی آشپزخانه آنطور که هست استفاده نکنید، اما این یک نقطه شروع عالی برای توسعه ایده های دیگر و ایجاد طراحی کاملا منحصر به فرد است.

نوشته های مشابه

چیدمان آشپزخانه تک دیواری

چیدمان آشپزخانه که در آن تمام وسایل، کابینت ها و سطوح کار در امتداد یک دیوار قرار می گیرند، به عنوان چیدمان یک دیوار شناخته می شود. طراحی آشپزخانه یک دیواری می تواند برای آشپزخانه های بسیار کوچک به خوبی کار کند.

 آشپزخانه موازی

هنگامی که فضا تنگ و محدود است، این شکل با توزیع حجم ها بر روی هر یک از دو دیوار موازی ایجاد می شود و حس وسعت را در مکان ایجاد می کند.

چیدمان آشپزخانه L شکل

طرح آشپزخانه L شکل محبوب ترین طراحی آشپزخانه است. این طرح دارای دو دیوار مجاور است که به شکل L به هم می رسند. هر دو دیوار شامل تمام سطوح کار، کابینت و سرویس های آشپزخانه هستند، در حالی که دو دیوار مجاور دیگر باز هستند.

برای آشپزخانه هایی با مساحت بزرگ و مربعی ، چیدمان L شکل بسیار کارآمد، همه کاره و انعطاف پذیر است.

چیدمان آشپزخانه U شکل

طرح طراحی آشپزخانه U شکل را می توان به عنوان یک پلان راهرو در نظر گرفت – با این تفاوت که یک انتهای دیوار دارای میز کار یا سرویس آشپزخانه است. دیوار باقی مانده برای دسترسی به آشپزخانه باز مانده است.

این چیدمان از طریق یک مثلث آشپزخانه کلاسیک گردش کار خوبی را حفظ می کند. دیوار بسته فضای زیادی را برای کابینت های اضافی فراهم می کند.

منبع :  فوت و فن ساختمان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا