فن طراحی داخلیفن محوطه سازیوبلاگ

 اهمیت گیاهان سایه بان در دکوراسیون داخلی منزل شما چیست؟

ساخت ویلا

 اهمیت گیاهان سایه بان در دکوراسیون داخلی منزل شما چیست؟

 گیاهان زینتی به خانه دکور جذابی می دهند که توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند و علاوه بر ایجاد شادی و الهام بخشیدن به مکان، انرژی مثبتی به آن می بخشد، زیرا افراد با شعور هنری به دلیل مزایای روانی و زیبایی شناختی به آنها متوسل می شوند، اما نیاز به توجه و مراقبت ویژه دارند.

از این رو گیاهانی را یافتم که برای دکوراسیون طراحی شده اند، این گیاهان سایه بان هستند که به دلیل زیبایی برگ ها، رنگ ها و شکل های مختلف، زیبایی چشمگیری در داخل خانه می بخشند و تأثیر روانی دارند و به آرامش و آرامش اعصاب کمک می کنند. به گفته کارلا زیدان کارشناس علوم زیستی و گیاه شناسی که با مبلمان منزل هماهنگ هستند.

گیاهان سایه بان به تنفس بهتر در داخل خانه کمک می کنند، زیرا مقادیر زیادی اکسیژن را تامین می کنند و همچنین دی اکسید کربن را جذب می کنند.

کارلا زیدان می گوید به طور کلی، هر زنی باید موارد زیر را در نظر داشته باشد:

نوشته های مشابه
  • استفاده از گیاهان درشت برگ در فضاهای بزرگ داخل خانه.
  • هماهنگی بین مبلمان و گیاهان مورد استفاده و فضای باریک موجود.

کارلا زیدان، متخصص، نکاتی را در مورد راه های حفظ گیاهان سایه دار در پاییز و اهمیت و فواید آنها در خانه ارائه می دهد:

گیاهان سایه دار بهترین تزیینات هستند

این یکی از مهم ترین گونه ها است و گیاهان گلدانی یا گیاهان داخلی شامل درختان، درختچه ها، گیاهان بالا رونده و رونده هستند. این گیاهان اغلب به شرایط محیطی خاصی مانند پرتوهای نور و رطوبت نسبی بالا نیاز دارند تا رشد مناسبی داشته باشند و برگ یا گل خود یا هر دو را با هم با منظره ای زیبا و جذاب بسازند. از گیاهان سایه برای هماهنگی ورودی ساختمان ها، منازل، موسسات، ادارات و راهروها استفاده می شود.
گیاهان سایه دار یکی از بهترین انواع تزیینات هستند که افراد می توانند از آنها برای ایجاد منظره طبیعی و زیبا در سرتاسر خانه خود استفاده کنند. طبیعت چشم ها را مسحور می کند، به روح آسایش و آرامش می بخشد، روح و روان را شاداب می کند و هوایی را که سینه را پر می کند پاک می کند.

به گزارش زیدان، گیاهان زینتی طبیعی به دلیل زیبایی و نشاط و لذتی که برای روح و روان به ارمغان می آورند، یکی از زیباترین عناصر طراحی داخلی در منازل و ادارات به حساب می آیند و به آنها روح و زندگی محل می بخشند. ، بسیاری از افراد برای رهایی از فشارهای زندگی روزمره تمایل دارند این گیاهان را در خانه و محل کار خود داشته باشند.

طراحی ویلا مدرن

انواع گیاهان سایه دار

کارلا زیدان در ادامه توضیحات خود به ویژگی های گونه های گیاهی سایه دار اشاره می کند:

گیاهان برگی: به دلیل عمر طولانی که گاهی تا سال طول می‌کشد و در عین حال سبز و گلدار می‌مانند، مناسب‌ترین گیاهان برای خانه هستند، اما این گیاهان هر چقدر هم که زنده بمانند، عمری دارند که به دلیل رشد آنها در محیطی متفاوت از محیط طبیعی خود، تجاوز نکنند. این نوع شامل گیاهان آبدار، درختچه های زینتی مانند فیکوس، سرخس و نخل های زینتی مانند چانه است.

کاکتوس ها: لایه کاری همه گیاهان سایه دار است. ویژگی آن تحمل شرایط سخت کم آبی و آب و هوای خشک است، اما سن آن به دلیل رشد کند ممکن است به ده ها سال برسد، از فراوانی آب آسیب دیده و افزایش آن ممکن است منجر به پوسیدگی و مرگ شود. و کاکتوس ها عاشق خورشید هستند و سایه را برای مدت طولانی تحمل نمی کنند و بنابراین آنها را در بیابان ها ذاتی می بینید.

انواعی از کاکتوس ها هستند که تحمل نور شدید آفتاب را برای مدت طولانی ندارند به همین دلیل هنگام کاشت در خانه آنها را در ظروف چوبی نگهداری می کنند و یا در بالکن هایی قرار می دهند که نور خورشید در طول روز ته نشین نمی شود زیرا ممکن است گیاه در اثر قرار گرفتن در معرض آن بسوزد. در برابر گرمای شدید خورشید برای مدت طولانی.

در آبیاری کاکتوس ها باید دمای اطراف و میزان قرار گرفتن در معرض آفتاب را در نظر گرفت چرا که در تابستان هر ۳ روز یکبار باید آبیاری شود. در فصول بهار و پاییز به دلیل دمای نسبتاً پایین این دو فصل، هفته ای یکبار آبیاری می شود.

به گزارش زیدان، همه گیاهان سرپوشیده برای فتوسنتز در پاییز و به دلیل سردی هوا به دمای مشخصی و همچنین مقداری نور نیاز دارند.

نکاتی برای نگهداری از گیاهان سایه دار

او نکات و مراحل اساسی را برای نگهداری گیاهان سایه دار در پاییز ارائه می دهد:

گیاه را مرطوب کنید: گیاهان خانگی باید با آب پاشیده شوند (از طریق یک غبار کوچک یا سمپاش) یا در نزدیکی منبع آب قرار گیرند تا رطوبت اطراف گیاه افزایش یابد.

گرد و غبار را از روی برگ ها و ساقه ها پاک کنید: گرد و غبار جمع شده روی سطوح برگ ها منجر به مسدود شدن منافذ می شود و در نتیجه توانایی تنفس گیاه را کاهش می دهد و در نتیجه پژمرده می شود و می میرد. برای رهایی از این مشکل باید سطح برگ ها را با دستمال مرطوب پاک کنید.

قرار دادن گیاه در معرض نور کافی: مشخص است که زاویه تابش نور خورشید در فصول پاییز و زمستان به شدت تغییر می کند و این بدان معناست که گیاه در تابستان و بهار نیمی از نور دریافتی خود را دریافت می کند. بنابراین لازم است هر هفته گیاهان آپارتمانی را بچرخانید تا از هر طرف نور مناسب و مساوی دریافت کنند.

به گیاهان خانگی کود اضافه ندهید: ترجیحاً در پاییز و زمستان کود به گیاهان خانگی اضافه نشود، زیرا رشد آنها کند است، اما ترجیحاً در بهار اضافه شود.

تغییر میزان آبیاری گیاه با تغییر فصل: در زمستان و پاییز سرعت رشد گیاه کند است و به مقدار زیاد (حدود نیم یا دو سوم مقدار مورد نیاز در تابستان) نیازی به آب ندارد. آبیاری زیاد نیز یکی از مهم ترین دلایل پژمرده شدن و مرگ گیاهان خانگی است، بنابراین گیاه را فقط در صورت نیاز باید آبیاری کرد و این را می توان با فرو بردن انگشت یا چوب به فاصله دو اینچ در گیاه فهمید. گلدان اگر خاک خشک است، باید آب اضافه شود. بهتر است آب آبیاری ولرم و نه سرد باشد.

انواع خاک برای گیاهان سایه دار

این کارشناس نشان داد یکی از مهم ترین الزاماتی که برای رشد و شکوفایی گیاهان زینتی باید رعایت شود، خاکی است که گیاه در داخل منازل یا ادارات در آن رشد کند، زیرا با خاک باغ ها و مزارع حاوی آفات متفاوت است. و میکروب هایی که ممکن است در شرایط گرم در داخل خانه تکثیر شوند. این خاک ممکن است برای سایه در داخل خانه مناسب نباشد، بنابراین انواع خاصی از خاک ها برای گیاهان سایه دار وجود دارد، از جمله:

خاک کمپوست: که شامل علفهای هرز و برگهای خشک درختان است که در زمین مدفون شده تا پوسیده شوند و سپس با مقادیری ماسه و درصد کمی آهک و کودی متشکل از نیتروژن، فسفات و پتاسیم مخلوط می شوند.

پیت ماس: خاک مصنوعی وارداتی است که در نهالستان ها و فروشگاه های عرضه کننده ملزومات گیاه سایه بان به فروش می رسد و یکی از مناسب ترین خاک ها برای گیاهان سایه بان به شمار می رود و نسبت به کمپوست دارای مزیت هایی است که سبک تر و تمیزتر است. و فرآیند تغذیه گیاهان را تسهیل می کند و بهترین خاک برای ساخت نهال های جدید که برای رشد کار می کنند به حساب می آید.این گیاه در بهترین حالت خود قرار دارد زیرا گیاه دوست ندارد کیفیت خاک را تغییر دهد.

خاک مخلوط: این خاک از مقادیر مساوی سیلت زمین های کشاورزی و خاک پیت ماس، علاوه بر ماسه و کودهای فسفاته و پتاسیمی تهیه می شود.

فواید گیاهان سایه دار

کارلا زیدان فواید گیاهان سایه زن را در خانه برمی شمارد و می گوید:

  • گیاهان سایه بان به تنفس بهتر کمک می کنند، زیرا مقادیر زیادی گاز اکسیژن را تامین می کنند و همچنین دی اکسید کربن را جذب می کنند.
  • گیاهان سایه دار به افزایش تمرکز در حین انجام کارهای روزانه در داخل خانه کمک می کنند.
  •  این یک تصفیه کننده هوای طبیعی محسوب می شود که می تواند هوای داخل محل را تنظیم کند، زیرا تمام گازهایی را که هیچ یک از ما به آن نیاز نداریم جذب می کند.
  • از نظر زیبایی و منظره فوق العاده خانه را زنده می کند اما باید از این گیاهان به خصوص کودکان دوری کرد زیرا ممکن است برخی از انواع آنها سمی باشند.

گیاهان به زیبایی خانه می افزایند

این کارشناس گیاه شناسی بر لزوم وجود این گیاهان در منزل به دلیل ارزش زیبایی و سلامتی آنها تاکید می کند که از جمله آنها می توان به گیاهان اشاره کرد:

آلوئه ورا: گیاهی زیبا در داخل خانه و داروی مفیدی برای درمان سوختگی است و در ساخت بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی نیز کاربرد دارد و توصیه می شود آن را نزدیک پنجره قرار دهید و در بیشتر موارد به طور مرتب آبیاری شود.

ارکیده: با رنگ های مختلف از جمله درجات بنفش، زرد، سفید و صورتی متمایز می شود و کشور اصلی آن آسیای جنوب شرقی، هند، فیلیپین و استرالیا شمالی است.

منبع : ساختمان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا