ابزار آلات ساختمانیفن بازسازی ساختمانوبلاگ

تفاوت بین پرسلن و سرامیک چیست؟

ساخت خانه ویلایی تفاوت بین پرسلن و سرامیک

 

فهرست مطالب

  • سرامیک چیست؟
  • چینی چیست؟
  • تفاوت بین پرسلن و سرامیک
  • سرامیک یا چینی کدام بهتر است؟

بسیاری از سوالات حول محور تفاوت بین چینی و سرامیک است که برخی از سوالات عبارتند از چینی و سرامیک با هم فرق دارند یا یکی هستند؟ در ادامه مقاله با مهم ترین تفاوت های اساسی بین آنها به تفصیل آشنا خواهیم شد.

 سرامیک چیست؟

سرامیک یکی از معروف ترین انواع کفپوش است که از قدیم الایام شناخته شده است و مخلوطی از سیمان، خاک رس و شیشه است که به روش خاصی انجام می شود تا اشکال مختلف سرامیکی متناسب با نیازها به دست آید.

نوشته های مشابه

 

 

چینی چیست؟

ظروف چینی یکی از پرکاربردترین انواع کاشی در دنیا می باشد.چینی در منازل، شرکت ها، ویلاها و کاخ ها مورد استفاده قرار می گیرد.همچنین انواع مختلفی از ظروف چینی مانند پرتغالی، ایتالیایی، فرانسوی و اسپانیایی وجود دارد که بهترین آنهاست. این نوع از نظر استحکام و دوام و گرانترین هستند.

تفاوت بین پرسلن و سرامیک

هیچ پاسخ قطعی  برای تشخیص تفاوت چینی و سرامیک به دلیل نزدیک بودن آنها وجود ندارد، اما این مانع از وجود تفاوت هایی نیست که آنها را از یکدیگر متمایز می کند که بارزترین آنها به شرح زیر است:

روش ساخت

  • روش ساخت ظروف چینی شبیه به سرامیک است با این تفاوت که فقط در مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت با هم تفاوت دارند.
  • سرامیک ها از دو لایه خاک رس در کنار ماده شیشه ای که در بالا قرار می گیرد که به آن (لعاب) می گویند ساخته می شود.
  • روش ساخت سرامیک شامل مواد فلزی یا معدنی نمی شود.
  • چینی تنها از یک لایه که از مخلوطی از مواد سنگی نرم تشکیل شده است ساخته می شود و پس از ساخت آن را برای مدتی می گذارند تا در آفتاب خشک شود و سپس با ماده ای از شیشه پوشانده می شود.

استحکام و دوام

  • پرسلن دوام بیشتری نسبت به سرامیک دارد، بنابراین بسیاری از مردم به استفاده از آن در مناطقی که افراد زیادی وجود دارد مانند مغازه ها، شرکت ها و موسسات دولتی متوسل می شوند.

مقاومت سیال

  • مطالعات اخیر انجام شده در ایالات متحده آمریکا در موسسه بین المللی چینی نشان داده است که این ماده در برابر مایعات مقاوم تر است، بنابراین اغلب در نمای بیرونی خانه ها و شرکت ها استفاده می شود.

چگالی و تخلخل

پرسلن نسبت به سرامیک چگالی و متخلخل کمتری دارد، بنابراین تمیز کردن پرسلن با حداقل وسایل آسان است.

مقاوم در برابر آتش

سرامیک ماده ای است که به سرعت می سوزد، بنابراین استفاده از چینی ترجیح داده می شود زیرا از مواد مقاوم در برابر آتش ساخته شده است، علاوه بر این توانایی آن در کاهش گسترش آتش و کمک به خاموش کردن آن است.

قیمت

سرامیک در مقایسه با پرسلن ارزان‌تر است، زیرا هنگام برش نیاز به تلاش و زمان دارد.

طراحی پلان ویلا

شفافیت زمین

ظروف چینی علاوه بر قابلیت انعکاس نور، شفافیت بیشتری نسبت به کاشی و سرامیک دارد، بنابراین زیبایی و ظرافت را به مکان می بخشد.

ماهیت استفاده

سرامیک برخلاف ظروف چینی در منازل یا جاهایی که جابجایی کمی وجود دارد استفاده می شود.

سرامیک یا چینی کدام بهتر است؟

بسیاری از نظرسنجی‌های انجام شده نشان داده‌اند که سرامیک و ظروف چینی با نکات خاصی از هم متمایز می‌شوند که می‌تواند یافتن پاسخ قطعی و قطعی برای این سوال را دشوار کند، بنابراین می‌توان گفت:

  • سرامیک از نظر ترکیب و قیمت بهترین است.
  • پرسلن از نظر دوام و تجمل بهترین است.

بنابراین، به پایان مقاله خود رسیدیم که در آن در مورد تفاوت سرامیک و چینی صحبت کردیم و برجسته ترین نکاتی را که بین آنها متمایز می شود ارائه دادیم.

منبع :  فوت و فن ساختمان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا