چوبفن طراحی داخلیوبلاگ

 جدیدترین طراحی دکوراسیون اتاق خواب کودکان در سال ۲۰۲۲چیست؟

ساخت ویلا

جدیدترین طراحی دکوراسیون اتاق خواب کودکان در سال ۲۰۲۲

دکوراسیون اتاق خواب کودکان توجه ویژه ای را می طلبد تا کودک احساس راحتی، امنیت و شادی کند و در عین حال با طراحی های متمایز و متناسب با ذائقه کودکان خردسال متمایز شود.

لینا یفوری طراح داخلی جدیدترین اشکال، رنگ ها، مدل ها و رنگ های دکوراسیون اتاق خواب کودکان در سال ۲۰۲۲ را بررسی می کند:

طراحی اتاق خواب کودکان ۲۰۲۲

طراحی اتاق خواب کودک باید متناسب با شخصیت و تمایلات کودک باشد. اگر او عاشق داستان های کارتونی است طرح ها باید بر اساس این شخصیت های کارتونی یا اشیایی باشد که نشان دهنده عوامل مورد علاقه اوست. لازم است اتاق شبیه شخصیت و محیط او باشد.

نوشته های مشابه

همچنین باید مکان هایی را برای ذخیره سازی فراهم کنید تا به چیدمان همه اقلام موجود در اتاق کمک کند تا به درستی ظاهر شوند و همچنین فضای خوبی برای حرکت و بازی او فراهم کند.

ترجیحاً برای اطمینان از ایمنی کودک، مبلمان باکیفیت انتخاب شود، زیرا کودکان همیشه به منظور کاوش و شناخت آنچه در اطرافشان است، خرابکاری می کنند.

اتاق خواب کودک نیز باید با استانداردهای حفاظتی و ایمنی کودک مطابقت داشته باشد، یعنی عاری از هر گونه برآمدگی نوک تیز باشد تا در هنگام دویدن و بازی به کودک آسیبی وارد نشود.

یک لایه فوم یا چوب را می توان روی دیوارهای دیوار قرار داد تا هنگام نوشتن روی آنها یا کثیف شدن از مواد غذایی و غیره به راحتی آنها را تمیز کنید.

در مورد کف اتاق هم بهتر است پارکت باشد چرا که به راحتی تمیز می شود و در صورت افتادن خدای ناکرده دردی برای کودک ایجاد نمی کند.

و اتاق خواب کودک فقط باید دارای اسباب بازی هایی باشد که مناسب سن او باشد و به او آسیبی نرساند، بنابراین نیازی به وسایل برقی و الکترونیکی نیست که به او آسیب برساند.

انتخاب شکل اتاق خواب کودک بر اساس تحریک قوه تخیل و ذهن او برای تفکر است، قرار است مربع یا دایره باشد، این اشکال مهم هستند.

ایده هایی برای تزیین اتاق خواب کودکان ۲۰۲۲

یعفوری طراح داخلی می گوید ایده های منحصر به فرد زیادی برای تزیین اتاق کودکان وجود دارد، از جمله:

  • افزودن یک کتابخانه چوبی رنگارنگ که در آن داستان ها و قطعات تزئینی ساده قرار داده شده است.
  • «استیکر» آماده را با اشکال مختلف مانند گل، درخت یا هر شکل مورد علاقه کودک روی دیوار بچسبانید.
  • اتاق کودکان را با تزیین سقف با ستاره های درخشان یا طراحی آنها در رنگ هایی به شکل آسمان با ابرهای سفید زیباتر کنید و اتاق را زیباتر کنید.

با توجه به نقاشی دیوار اتاق کودک، ترسی از ترکیب رنگ های زیاد با هم برای دادن نشاط و زیبایی به کودک وجود ندارد، علاوه بر این ترسیم سیارات، ستاره ها یا پروانه ها و نقاشی های مختلف به سلیقه خود کودک است.

وجود بیش از یک واحد روشنایی که هر کدام دارای عملکردی از جمله روشنایی اصلی اتاق و سایر نورپردازی های ملایم در کنار تخت هستند، ضروری است.

اشکال اتاق خواب کودکان

طراح داخلی نشان می دهد که جدیدترین فرم های اتاق خواب کودکان ۲۰۲۲، چه مدرن و چه کلاسیک، دارای دو تخت برای پسران یا دختران است. و اگر مساحت اتاق کوچک است، در اینجا از یک تخت دو طبقه استفاده می شود.

همچنین اتاق خواب های کودکان با دو تخت با کمد  وجود دارد و اصل بر حفظ فضای کافی است تا جایی برای بازی و انجام تکالیف مدرسه وجود داشته باشد.

جدیدترین طرح های اتاق خواب کودک

به گفته طراح یعفوری، سال ۲۰۲۲ سال طراحی مدرن اتاق خواب بر اساس کاغذ دیواری های روکش شده است و این طرح ها به فضای وسیعی نیاز دارند.

طراحی ویلا مدرن

کشوهای کمد را نیز می توان با ترکیب دو رنگ، به عنوان مثال بین زرد و سفید، در دکوراسیون اتاق خواب کودکان از جدیدترین مد روز طراحی کرد و چند گرافیک جذاب به دیوار اضافه کرد.

طراحی اتاق خواب کودکان – پسرانه

اتاق خواب کودکان را می توان با توجه به چیزهایی که آنها دوست دارند طراحی کرد. به عنوان مثال اتاق خواب مناسب برای کودکان، پسرانی که عاشق فوتبال هستند، شامل تخت، پرده و فرشی است که روی آن توپ فوتبال قرار دارد که به دکور شکوه می بخشد و به کودک نشاط می بخشد.

طراحان داخلی ایده های منحصر به فردی برای تزیین اتاق خواب پسرانه با شخصیت خاص خود ارائه می دهند. به عنوان مثال، اگر تخت برای یکی از ابرقهرمانان مورد علاقه کودک انتخاب شود، بسیار خوشحال می شود و می تواند از فرشی استفاده کند که او را با ابرقهرمانش نیز ترکیب کند.

رنگ اتاق خواب کودکان ۲۰۲۲

قهوه ای و مشتقات آن رنگ های مناسبی برای نوزاد پسر شما هستند.

همچنین، رنگ خاکستری کم رنگ، مناسب کودکان است، با تزئینات در اتاق نزدیک به زمین فوتبال.

رنگ سفید با مشکی به طراحی اتاق خواب پسرانه می آید، مخصوصاً وقتی که شخصیت ورزش مورد علاقه پسرها بر آن غالب باشد تا بیشتر متمایز شود.

لیمویی برای طراحی دکور اتاق کودک نیز مناسب است چرا که این رنگ یکی از رنگ های رایج بین دختر و پسر است.

رنگ چوبی اگر در طراحی دکوراسیون اتاق خواب مدرن استفاده شود برای پسران و دختران مناسب است.

طراحی اتاق خواب کودکان – دخترانه

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه دارای نکات ساده ای است تا فضایی مفرح به مکان اضافه کند.سبک اتاق های سلطنتی، کاخ ها و پرنسس ها دختران را به خود جذب می کند، زیرا آنها بسیار به شاهزاده خانم ها و کارتون های دیزنی وابسته هستند و می خواهند این نقش را بازی کنند. بنابراین می توان مبلمان را به شکل کاخ های سلطنتی طراحی کرد و کاغذ دیواری یا بازی را به آن اضافه کرد.

با پیدا کردن یک مکان خاص برای بازی، مانند طراحی یک چادر یا یک اتاق کوچک در داخل اتاق او، یا قرار دادن یک تاب یا سرسره کوچک، می توان کمی سرگرمی اضافه کرد.

رنگ های پاستلی دختران را به خود جذب می کند و می توان از رنگ های قوی صورتی و بنفش استفاده کرد. این بستگی به میل دختر دارد، اما در مورد اتاق خواب ها، رنگ ها باید نسبتا آرام باشند.

منبع : ساختمان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا