تاسیسات برقی و مکانیکیرپورتاژ آگهیمحصولات ساختمانی

جک پالت برقی چیست؟ انواع جک پالت برقی

اگر‌ می‌خواهید در مورد جک پالت برقی و کاربرد آن اطلاعات بیشتری کسب کنید پیشنهاد‌ می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

در صنایع و کارخانجات مختلف تجهیزات و لوازم متعددی مورد استفاده قرار‌ می‌گیرد که هر یک کاربردهای خاصی دارند. یکی از تجهیزات انبارداری که از برای حرکت پالت و جابجایی آن استفاده‌ می‌کنند جک پالت برقی است. این وسیله مدل‌های متفاوتی دارد که هر یک کارایی و ویژگی‌های خاصی دارند. به طور کلی جک پالت‌ها به دو دسته برقی و دستی تقسیم‌بندی‌ می‌شوند که کار با نوع برقی آن بسیار ساده‌تر است.

اگر‌ می‌خواهید در مورد جک پالت برقی و کاربرد آن اطلاعات بیشتری کسب کنید پیشنهاد‌ می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

جک پالت برقی چیست؟

جک پالت برقی از جمله تجهیزات انبارداری است که با کمک آن به راحتی‌ می‌توان پالت‌ها داخل انبار به حرکت در آورد. این وسیله با برخورداری از فرمان الکتریکی و موتور حرکتی AC که دارد امکان جابه جایی داخل سالن را به راحتی فراهم‌ می‌کند و به این ترتیب موجب کاهش اتلاف وقت‌ می‌گردد. لازم است که اشاره کنیم بهترین جک پالت‌های برقی مجهز به سیستم کنترل حرکتی TMS، کورتیس آمریکا هستند و چنین جک‌هایی از با کیفیت‌ترین نمونه‌های بازار محسوب‌ می‌شوند.

نحوه کار جک پالت برقی

جک پالت‌ها فرآیند جابه جایی به شکل افقی انجام‌ می‌دهند نه عمودی. در مواقع شاخک‌های دستگاه حدود ۲۰ سانتی متر بالا‌ می‌آیند تا بتوانند به راحتی وارد پالت شوند و جابه جایی را انجام دهند. به طور کلی این دستگاه از نظر عملکرد به دو دسته زیر تقسیم‌بندی‌ می‌شود.

در نوع اول جک پالت دستگاه به یک سکو یا پلت فرم مجهز است که اپراتور با استفاده از آن‌ می‌تواند بایستد و به حرکت کردن در انبار بپردازد. اما در نوع دوم پلت فرم یا سکویی وجود ندارد و اپراتور باید به شکل پیاده با فرمان به کنترل دستگاه بپردازند. به دلیل همین تفاوت نوع دوم دارای قیمت کمتری نسبت به نوع اول هستند.

انواع جک پالت برقی از نظر ظرفیت

هنگام خرید جک پالت باید به توان و ظرفیت جابه جایی آن توجه ویژه‌ای داشته باشید که متناسب با نیاز شما باشد. این دستگاه‌ها عمدتا با ظرفیت ۱.۵ ، ۲ ، ۲.۵ و ۳.۵ تن تولید و به بازار عرضه‌ می‌شوند. در این میان جک پالت برقی ۲ تنی از پرفروش‌ترین مدل‌ها است.

علاوه بر ظرفیت جک پالت، شارژ باتری پالت تراک نیز بسیار اهمیت دارد و باید شرایط نگهداری باتری به خوبی رعایت شود تا بتوان مدت زمان بیشتری از آن استفاده نمود. معمولا باتری‌های جک پالت‌ها ۸ ساعت داخل شارژ هستند و ۸ ساعت نمی‌توان از آن‌ها استفاده نمود. در صورتی که استفاده زیادی از این دستگاه دارید بهتر است که هنگام خرید آن یک باتری اضافه تهیه کنید تا بتوانید در هنگام شارژ باتری اول از باتری دوم یا جایگزین استفاده نمایید.

جک پالت برقی چه مزایایی دارد؟

این دستگاه‌ها دارای مزیت‌های بسیاری هستند، به همین استفاده از آن‌ها خیلی افزایش یافته است. از مهم‌ترین مزایای جک پالت برقی‌ می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

فشار فیزیکی کمتر

این جک پالت‌ها از بالابرهای شاخک قدرتمندی برخوردار هستند و موجب‌ می‌شوند که فشار بسیار کمی بر کارگران حین کار متحمل شود.

افزایش میزان بهره وری

برقی بودن این دستگاه موجب شده بالا و پایین رفتن شاخک‌ها به راحتی و با سرعت بیشتری انجام شود که در نهایت افزایش بهره وری در انبار را به دنبال خواهد داشت.

امکان بارگیری سنگین‌تر

با توجه به اینکه برای حرکت دستگاه از نیروی برق باطری استفاده‌ می‌شود کارگران دیگر دغدغه‌ای بابت جا‌به‌جایی بارهای سنگین ندارند و به خوبی‌ می‌توانید از آن برای جابه‌جایی در وزن‌های بالاتر و با سرعت بیشتر استفاده نمود.

جک پالت برقی چه معایبی دارد؟

این دستگاه همانند سایر ابزارآلات و تجهیزات صنعتی در کنار تمامی مزایایی که دارد از معایبی نیز برخوردار است. از معایب این دستگاه‌ می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

قیمت بالاتر

جک پالت‌های برقی نسبت به نوع دستی از قیمت بالاتری برخوردار هستند اما موجب افزایش سود و بهره وری در کارتان خواهند شد.

نیاز به تعمیر و نگهداری بیشتر

معمولا این نوع جک پالت‌ها به تعمیر و نگهداری بیشتری نیاز دارند و با مشکلات بیشتری مواجه‌ می‌شوند. از طرفی با توجه به ساختار پیچیده‌ای که دارند تعمیر و نگهداری از آن‌ها به زمان و پول بیشتری نیاز دارد.

توقف ناگهانی بسیار سخت

از این دستگاه معمولا برای جابه جایی پالت‌های سنگین و بزرگ استفاده‌ می‌کنند. از این رو توقف سریع و ناگهانی آن بسیار دشوار است.

نیاز به آموزش

با توجه به پیچیدگی‌های دستگاه جک پالت برقی کارگران باید حتما پیش از استفاده از آن آموزش‌های لازم را ببینند و با نحوه کار دستگاه و نکات ایمنی حین کار به خوبی آشنا شوند.

جک پالت برقی بهتر است یا دستی؟

در هنگام خرید جک پالت مهم‌ترین مسئله‌ای که باید ابتدا به آن توجه کنید این است که برایتان جک پالت دستی بهتر است یا برقی؟ به تفاوت جک پالت و استاکر توجه نمایید و اختلاف قیمت این دو نوع را مد نظر قرار دهید تا در نهایت بتوانید متناسب با نیاز خود و کاربردهای خاص هر یک بهترین دستگاه را انتخاب کنید. جک پالت‌های برقی و دستی هر یک کارایی خاصی دارند. با در نظر گرفتن فاکتورهای زیر راحت تر‌ می‌توانید در مورد خرید بهترین جک پالت برقی یا دستی تصمیم گیری نمایید.

اندازه تسهیلات

عمدتا برای تسهیلات بزرگ تر از مدل الکترونیکی این دستگاه استفاده‌ می‌شود. زیرا کارگران به آسانی در مسیر طولانی محیط کار‌ می‌توانند پالت‌ها را جابه‌جا کنند. البته از جک پالت‌های برقی در فضاهای کوچک نیز‌ می‌توان استفاده نمود.

بودجه

یکی دیگر مواردی که در هنگام انتخاب این دستگاه باید به آن توجه داشته باشید میزان بودجه‌ای است که‌ می‌خواهید برای خرید نقدی و یا اقساطی اختصاص دهید. آیا‌ می‌توانید هزینه خرید قطعات گران‌تر را بپردازید ؟ زیرا جک پالت‌های برقی دارای هزینه تعمیر و نگهداری بیشتری هستند.

مدیریت زمان

اگر مسئله مدیریت زمان برایتان خیلی اهمیت دارد و‌ می‌خواهید در هزینه‌های کاری خود صرفه جویی کنید مدل‌های الکترونیکی با سرعت جابه‌جایی بیشتری که دارند مناسب‌تر هستند.

تعداد جک پالت مورد نیاز

همانطور که اشاره شد قیمت جک پالت‌های برقی چند برابر دستی است و اگر به چندین جک پالت نیازمند هستید‌ می‌توانید به جای یک مدل برقی چندین مدل دستی را انتخاب کنید.

خرید جک پالت برقی

جک پالت‌ها از مهم‌ترین لوازم و تجهیزات صنعتی هستند که در فروشگاه‌ها و وب‌سایت‌های مختلفی عرضه‌ می‌شوند. این تجهیزات توسط برندهای مختلفی تولید‌ می‌شوند که از نظر کیفیت و قیمت کاملا با هم متفاوت هستند. اما برای استفاده طولانی تر از آن‌ها باید محصول یک برند معتبر را انتخاب کنید که از گارانتی و خدمات پس از فروش برخوردار باشد. فروشگاه اینترنتی ابزارچی با سابقه‌ای درخشان همواره در کنار شماست که با دریافت مشاوره‌های لازم از کارشناسان فروش آن در میان مدل‌های متنوع جک پالت‌هایی که ارائه‌ می‌دهد بهترین گزینه را انتخاب کنید. بنابراین برای خرید ابزار و جک پالت و … با بهترین قیمت و کیفیت تنها کافی است به سایت این مجموعه مراجعه نمایید.

توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و فوت و فن ساختمان در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا