فن طراحی داخلیفن طراحی ساختمان

فلسفه رنگ ها در زندگی ما

صحبت در مورد رنگ ها موضوعی چند وجهی است، زیرا برخی آنها را رنگ آمیزی، طراحی، تزئین، مد یا زمینه های دیگر می دانند. اما آیا تا به حال از خود پرسیده ایم که آیا رنگ ها روی بدن ما تاثیر دارند؟ آیا منطقی است که با رنگ ها با خود رفتار کنیم؟ چرا من این رنگ را دوست دارم و دیگری را دوست ندارم؟ ... و بسیاری از سوالات دیگر که ذهن ما را درگیر کرده است.

فلسفه رنگ ها در زندگی ما

ساخت ویلا صحبت در مورد رنگ ها موضوعی چند وجهی است، زیرا برخی آنها را رنگ آمیزی، طراحی، تزئین، مد یا زمینه های دیگر می دانند. اما آیا تا به حال از خود پرسیده ایم که آیا رنگ ها روی بدن ما تاثیر دارند؟ آیا منطقی است که با رنگ ها با خود رفتار کنیم؟ چرا من این رنگ را دوست دارم و دیگری را دوست ندارم؟ … و بسیاری از سوالات دیگر که ذهن ما را درگیر کرده است.

رنگ‌ها مانند ملودی‌هایی هستند که روح را بالا می‌برند، اعصاب را تغذیه می‌کنند و احساس را آرام می‌کنند، رنگ‌ها در پزشکی، هنر و فلسفه نقش بسزایی دارند و تأثیر آن‌ها بر ذهن و روح یکی از عوامل مهم زندگی هنری و اجتماعی ماست. از جمله رنگ هایی که آرامش و آسایش روح را به ارمغان می آورد، آبی آسمان و دریا و سبز گیاهان و گیاهان و درختان حکایت از آسایش و آرامش دارد.

رنگ ها یکی از مخلوقات خداوند هستند که او برای ما آفریده کرده است، نقش آنها تنها محدود به سرگرمی های روانی و افرادی نیست که رنگ ها به روح انسان می بخشند، بلکه موضوع بسیار بیشتر از این است. مطالعات جدید ثابت کرده است که رنگ ها بر سلول های انسان اثر می گذارند، لذا خداوند متعال آسمان را با این رنگ آفرید و گل ها را دارای رنگ های خاص و درختان را سبز قرار داد. بین دیدگاه دانشمندان انرژی برای هر رنگ و دیدگاه روانشناسان تفاوت وجود دارد

رنگ ها دنیای جادو و زیبایی هستند، بدون رنگ ها دنیا کسل کننده به نظر می رسد، زیرا رنگ ها به معنای زندگی هستند، مطالعات روانشناسی مربوط به رنگ ها ثابت کرده است که رنگ ها تأثیر مستقیمی بر روح و روان انسان و روحیه عمومی او دارند. مبانی علمی، که در آن برخی از رنگ ها تأثیر مثبت و برخی دیگر تأثیر منفی دارند. هر کس رنگ خاصی دارد که آن را بر دیگران ترجیح می دهد نماد عشق، شایان ذکر است که اهمیت رنگ با تأثیری که دارد متفاوت است.

رنگ ها با زندگی ما ارتباط دارند

مطالعات نشان داده‌اند که رنگ‌ها تأثیر زیادی بر زندگی ما دارند، زیرا بر روان و احساسات ما تأثیر زیادی می‌گذارند، زیرا برای تفسیر و مطالعه یک فرد و تعیین گرایش‌ها و شخصیت او و حتی در درمان او به کار می‌رفتند. تاثیر بسیار خوبی در تغییر روحیه همانطور که در طراحی خانه ها به آن تکیه می کردند، رنگ هایی وجود دارد که ترجیح داده می شود در اتاق خواب استفاده شود، مانند سبز زیرا نماد تولید مثل و باروری است و قرمز که نماد سرزندگی و عشق است. و رنگ های مناسب برای مدارس و دفاتر کاری مانند آبی وجود دارد. زیرا به تفکر خلاق و خلاقیت و رنگ های دیگر دامن می زند، همانطور که در تبلیغات تلویزیونی برای جلب توجه بیننده به آن تکیه شده است، به عنوان مثال صاحبان محصولات از رنگ بنفش برای تبلیغ کالای جدید خود استفاده می کنند زیرا نشان دهنده تغییر، غریب بودن و تمایز است.

رنگ ها با تأثیر آنها بر انرژی مثبت و منفی افراد مرتبط است. پزشکان در اتاق عمل لباس سبز می‌پوشند و عروس در شب عروسی لباس سفید می‌پوشد و از این رو مطالعه رنگ‌ها اهمیت پیدا کرد و فقط برای سرگرمی نبود.

رنگ ها نمادها و معانی هستند

رنگ ها دارای معانی، نمادها و کاربردهایی هستند که در فرهنگ ها و مذاهب مختلف متفاوت است.از زمان های قدیم رنگ ها به دلیل ارتباط با حس بینایی، احساسات درونی و حالات روانی مورد توجه زیادی قرار گرفته اند و همچنین راهی برای تمایز بین آنهاست. چیزهای موجود در طبیعت و جهان هستی انسان علاوه بر سیاه و سفید، رنگ ها را به رنگ های اصلی طبقه بندی کرد که با ترکیب آن ها می توان همه رنگ های دیگر یعنی قرمز، آبی، زرد و رنگ های فرعی نارنجی، سبز، و بنفش.

منبع :  ساخت و ساز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا