فن مدیریت پروژهوبلاگ

مهندسی ساخت و ساز چه شخص است !

ساخت ویلا ارزان مهندسی ساخت و ساز

در این مقاله بخوانید

 

مهندسی ساختمان چیست؟

مهندسی ساخت و ساز: یکی از مهمترین بخش های مهندسی عمران است که مهندس مد نظر دانش فنی و علمی را در پروژه های ساختمانی زیربنایی به کار می گیرد تا آنرا به نحو احسن درست کند. در حالی که مهندسی بر طراحی و مدیریت ساخت و ساز مرتبط با نظارت بر ساخت و ساز واقعی تمرکز دارد، مهندسی ساخت و ساز اغلب ترکیبی از تمام رشته ها را نشان می دهد و به طراحی و مدیریت یا اجرای یک پروژه میپردازد.

مهندس ساختمان چه می کند:

مهندس ساختمان نوعی مهندس عمران است که پروژه های ساختمانی بزرگ را برنامه ریزی، مدیریت و نظارت می کند. اکثر مهندسان سازه در نوع خاصی از پروژه ها مانند ساختمان های تجاری، بزرگراه های(پل ها، تونل ها و تاسیسات فاضلاب زیرزمینی) و سیستم های مکانیکی یا الکتریکی تخصص دارند.

نوشته های مشابه
ویزا نیو | مرکز تخصصی امور مهاجرتی و خرید ملک خارجی

 

طراحی ویلا ساده
مهندسان ساختمان به عنوان کارشناس مهندسی بخش، مدیر پروژه بخش و مدیر بخش تجاری کار می کنند. آنها خلاقانه به عنوان رهبر و میانجی در پروژه های ساختمانی کار می کنند تا این اطمینان برای آنها حاصل شود که همه چیز مربوط به پروژه ایمن، روان و از نظر ساختاری سالم است.
مهندسان ساختمان معمولاً تمام وقت کار می کنند و ممکن است در هفت روز هفته و در صورت نیاز به سفر به یک مکان دورافتاده برای نظارت بر پیشرفت پروژه، دوره های طولانی تری از ۱۲ ساعت کار کنند.

 

یک مهندس ساختمان همچنین دارای انبوهی از مسئولیت های دیگر است. او اغلب موظف است قبل از شروع پروژه، محل کار را بررسی کند و به مسائل زیست محیطی و قوانین محلی که باید رعایت کند، رسیدگی کند. قبل از شروع کار، مهندس ساختمان گزارشی از یافته های خود تهیه می کند و با سایر افراد درگیر در پروژه از جمله سازمان های دولتی، انجمن های زیست محیطی و پیمانکاران همکاری می کند.

یک مهندس ساختمان کجا کار می کند؟

علاوه بر موارد فوق، مهندسان ساختمان اغلب در خارج از دفتر مرکزی کار می کنند، اما ممکن است به طور مکرر از محل کار بازدید کنند و گاهی اوقات در محل با نیروی کار همکاری کنند. آنها همچنین به طور منظم از سایت ها بازدید می کنند تا کار در حال انجام را بررسی کنند و از رعایت استانداردهای مناسب در پروژه ساخت و ساز اطمینان حاصل کنند. یک هفته کاری معمولی برای یک مدیر مهندسی ساخت و ساز ۴۰ ساعت است، اما بسیاری از کارها به ساعت های طولانی تری نیاز دارند تا مشکلاتی را که در پروژه ایجاد می شود، حل کنند.

مشاغل مهندسی ساختمان و شرح شغل:

مهندسی ساختمان معمولاً مسئول حصول اطمینان از بهره‌برداری مؤثر و نگهداری از تجهیزات و سیستم‌های مکانیکی، الکتریکی و لوله‌کشی برای اموال اختصاص داده شده است. مسئولیت ها شامل حفظ محیط کار تمیز و ایمن، برگزاری تورها، انجام ارزیابی های معمول، انجام تعمیرات پیشگیرانه و اصلاحی روزانه، رنگ آمیزی و نظافت خانه برای املاک اختصاص داده شده است.

مهارت های مورد نیاز برای مهندس ساختمان:

مهندسان ساختمان باید درک کاملی از ضوابط، مقررات و قوانین ساختمانی داشته باشند، به ویژه آنهایی که ارتباط مستقیمی با پروژه در دست ساخت دارند. آنها همچنین باید بتوانند هزینه کل یک پروژه خاص را با در نظر گرفتن بازرسی محل، تست های بهداشتی و ارتفاع، بازرسی تجهیزات و مواد کاری تخمین بزنند.

مهندسان ساختمان همچنین مسئولیت مدیریت کار سایر نهادهای درگیر در پروژه را بر عهده دارند. آنها مسئول ارائه نظارت تخصصی از ابتدا تا انتها هستند و در عین حال پروژه را در زمان بندی یا قبل از برنامه و در چارچوب بودجه در حال اجرا نگه می دارند. این شغل به رهبری قوی، مهارت های بین فردی و توجه به جزئیات نیاز دارد. مانند هر نوع مهندس دیگری، مدیران مهندسی ساخت و ساز باید مهارت های حل مسئله، تحلیلی و ریاضی قوی داشته باشند.

تقاضای شغل برای مهندسان ساختمان چیست:

مانند سایر زمینه های ساخت و ساز، موقعیت یک مهندس ساختمان مورد تقاضا است و با رشد قابل توجهی روبرو است. پیش بینی می شود صنعت ساختمان در ده سال آینده ۲۰ درصد رشد کند. این به تنهایی نیاز به مهندسان ساختمان واجد شرایط را در هر سطحی از فرآیند ساخت و ساز افزایش می دهد و آن را به انتخاب خوبی برای تصمیم گیری در مورد شغل در ساخت و ساز تبدیل می کند.

منبع :  آموزش ساخت و ساز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا