طراحی ویلافن طراحی ساختمانفن طراحی سازهوبلاگ

نحوه طراحی ویلا تریبلکس چگونه است؟

طراحی ویلا تریبلکس 

ساخت ویلا کوچک طراحی ویلا تریبلکس چگونه انجام میگیرد؟ حتما برای شما هم پیش آمده است که این ویلاهای قشنگ و شکیل تریبلکسی که تو فیلم ها یا از نزدیک دیده اید چگونه درست میشود. آیا  درست کردن یک ویلا با این زیبایی مدت زمان زیادی میبرد؟ آیا هزینه درست کردن چنین ویلایی بسیار زیاد است؟ با ما همراه باشید در ادامه مقاله جواب سولات مدنظر را خواهی گرفت.

ویلای مدرن تریبلکس که باید در زمینی به عرض ۱۰ متر خلق می‌شد و دسترسی به ویلا و حیاط خلوت آن هم از همین ضلع صورت می‌گرفت. یعنی تنها ۸/۸ متر برای عرض مفید این بنا باقی می‌ماند. تیم طراحی اویم شاهانه محدودیت عرض زمین را به عنوان یک چالش اصلی پروژه پذیرفته و خواسته‌های کارفرما را با توجه به زمین موجود تامین کرده است.

نحوه طراحی ویلا تریبلکس

پروژه‌ای که بسیار شفاف و صریح است به این معنا که آنچه را که هست به طور مستقیم و بی واسطه بیان می‌کند و نحوه درک و دریافت ایده‌اش را به تعویق نمی‌اندازد.
این ویلا تلاش می‌کند با کمترین متریال، ویژگی‌ها و شخصیت خود را تمام و کمال به بیننده نشان دهد و در زمینی که از شرق و غرب بسته و از شمال و جنوب باز است، با تاکید بر عناصر افقی و کشیده که روی باکس‌های شفاف و شیشه‌ای طراحی شده‌اند، سعی دارد که عرض کم خو را بپوشاند و خود را بزرگتر از آنچه که هست جلوه دهد.

علاوه بر آن فاکتورهایی چون به درون کشیدن حیاط‌های جنوبی و شمالی در دل خود، تعامل و به آغوش کشیدن طبیعت و پرداختن تاکید بر دیوارهای کناری، همگی بر این اصل صحه می‌گذارند.

پروژه با تمام سادگی خود (هم در فرم و هم در متریال) بسیار کاراست و فضابندی‌ها همگی در خدمت و خلق آسایش برای صاحبان خود می‌باشد.

طراحی نقشه ویلا

اصول طراحی ویلا:

اصول طراحی ویلا در شهرها و استان‌های مختلف با موقعیت جغرافیایی و فرهنگ و چشم‌اندازهای مختلف بسیار متفاوت می‌باشد که با پیشرفت روز افزون علم و دانش معماری و استفاده از تکنولوژی‌های مدرن در حوزه معماری این امر شدنی و دست یافتنیست. به طور کلی طراحی فضاهای ویلا باید لوکس، چشم‌نواز و در عین حال کاربردی باشد تا بهترین و ساده‌ترین شکل ممکن آماده‌ ارائه‌ی خدمات به کاربر باشد.

در این مرحله باید تلاش خود را صرف طرح های خلاقانه و طراحی های معماری مناسب کنید و می توانید از دفاتر مهندسی تخصصی برای رسیدن به طرح مناسب استفاده کنید.در مرحله برنامه ریزی، به ماهیت و ویژگی های منطقه، «منظور مساحت زمین، و مساحت اعطایی برای ساخت و ساز ویلا در داخل زمین» اتکا کنید.

در این مرحله علاوه بر خدماتی که در حیاط ویلا انجام می‌شود، باید روی تزئینات داخلی و فضاهای اتاق‌ها، آشپزخانه، حمام، تعداد طبقات و نماها. استخر، زمین بازی، گاراژ پارکینگ و غیره  تمرکز کرد.

منبع :  فن ساختمان

https://www.rasadeghtesadi.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-98/56941-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%88%DB%8C%D9%84%D8%A7

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا