فن طراحی داخلیفن طراحی ساختمانوبلاگ

  نکاتی برای داشتن یک خانه زیبا چیست؟

ساخت ویلا

نکاتی برای داشتن یک خانه زیبا

گرایش های زیادی وجود دارد که هر ساله در طراحی مبلمان و دکوراسیون منزل ظاهر می شود و ناپدید می شود، از جمله رنگ های دیوار و مبلمان و گرایش های مبلمان.

برخی ترجیح می دهند با توجه به این روندهای در حال تغییر تغییری دائمی در خانه خود ایجاد کنند، در حالی که برخی دیگر سلیقه شخصی یا روند کلاسیک را بدون توجه به روندهای تجدید شده ترجیح می دهند.

طراح داخلی فرانسوی لورا گونزالس رویکردی را اتخاذ می کند که کلاسیک گرایی را با سبک رنگ ها، نقوش و پارچه های خود ترکیب می کند تا در نهایت به یک خانه کلاسیک زیبا، اما در عین حال مدرن و بد بو می رسد.

اگرچه او ۳۷ سال سن دارد، اما روی تعداد زیادی پروژه معتبر از پاریس گرفته تا بارسلونا و استکهلم کار کرده است که به رزومه کاری او وزن اضافه کرده و اعتماد مشتریانش را به او افزایش داده است.

نوشته های مشابه

گونزالس سعی می کند با طراحی های خود فضایی ایجاد کند که مردم در آن احساس راحتی و شادی کنند، زیرا او از ترکیب عناصر مختلف برای رسیدن به هدف خود ترسی ندارد و معتقد است که هر چه عناصر بیشتر در هم آمیخته شوند، توانایی طراح برای کاوش بیشتر خواهد بود. امکانات مواد و طراحی، بنابراین سبک او تجدید شده به نظر می رسد، زیرا او فرم های الهام گرفته از حیوانات چرمی را با اشکال الهام گرفته از گیاهان در پرده ها، فرش ها و مجسمه ها، علاوه بر استفاده آنها از عناصر هنری از فرهنگ های مختلف مانند چین، هند، فرانسه، ترکیب می کند.

دکوراسیون خانه

گونزالس رنگ‌های خانه‌های روستایی را ترجیح می‌دهد، بنابراین دسته‌های گل را انتخاب می‌کند و توصیه می‌کند که ترکیب‌های رنگارنگی از گل‌های مختلف ایجاد کند بدون اینکه محدود به یک رنگ یا یک نوع گل باشد. بدون فراموش کردن آشپزخانه و حمام در سراسر خانه توزیع می شود.

لمس استوایی همچنین به خانه طراوت می بخشد، احساس شادی را افزایش می دهد و همه می توانند از نقاشی گلدان ها و گیاهان برای سرگرمی بیشتر لذت ببرند.

طراحی ویلا مدرن

و هر اتاق در خانه باید سهم خود را از سایه های سبز و گیاهان داشته باشد و اگر آپارتمان نور زیادی نمی گیرد می توانید از کاکتوس هایی استفاده کنید که شکل های رنگارنگ، زیبا و غیرعادی زیادی دارند و نیازی به مراقبت و تلاش زیادی نیست.

گونزالس در بازار مبلمان عتیقه و دست دوم چیزهای باورنکردنی پیدا می کند و توصیه او به همه این است که در بازارهای مبلمان مستعمل به دنبال گنجینه های ناشناخته ای بگردند که خیلی ها نمی شناسند.

گونزالس در مصاحبه‌ای می‌گوید: «من طرفدار شدید بازار دست دوم هستم و الهام‌بخش زیادی در آن پیدا می‌کنم، مانند چراغ‌های کوچک، ظروف آنتیک و چراغ‌های برنجی آنتیک».

نور مناسب

از نظر گونزالس، نور تنها وسیله ای برای نورپردازی نیست، بلکه بخشی از هویت و طراحی خانه است، زیرا نور خوب باعث ایجاد عمق، وسعت و نقاط راحت در خانه می شود و توجه را به زیبایی جزئیات جلب می کند.

همه چیز در مورد تعادل نور و سایه است که انرژی آرامش بخشی را به خانه می آورد.

مهارت طراح داخلی ترکیب انواع نورپردازی، چه از سقف، چه لامپ های دیواری و چه از چراغ های مخفی است.

گونزالس لامپ هایی را ترجیح می دهد که لمس مسی داشته باشند و آنها را در خانه ها به سبک “آرت دکور” (دکور جوان) چه بالای میز و چه در آشپزخانه یا اتاق نشیمن پخش می کنند تا حس گرما را ببخشند.

استفاده از سنگ مرمر

گونزالس سنگ مرمر را ترجیح می دهد و به جلوه مجلل آن اعتماد می کند که ظرافت و زیبایی خانه را بدون تغییر با گذشت زمان افزایش می دهد، و اگرچه سنگ مرمر تنها در خانه های کلاسیک اولین انتخاب بود، اما اکنون به لطف ترکیب قدیمی و مدرن در خانه های معاصر استفاده می شود. زیرا به خانه ظرافت می بخشد.

گاهی اوقات وزن و قیمت سنگ مرمر مانعی بر سر راه سهولت استفاده از آن است، اما راه حل های مدرن به دست آوردن مزایای سنگ مرمر را از راه های ساده تر آسان کرده است، مانند سنگ مرمر سبک، که در آن یک تخته سنگ مرمر نازک به ضخامت ۲ سانتی متر است. در هر طرف چسبانده شده و یک دال آلومینیومی بین آنها قرار دارد. سنگ مرمر سبک شده همان نتیجه مرمر اصلی را می دهد، اما با وزن و هزینه کمتر.

گونزالس استفاده از گچ‌های مرمر را توصیه می‌کند که ورقه‌های چسبنده به شکل سنگ مرمر هستند، اما بسیار ارزان‌تر هستند و هر از گاهی می‌توان آن‌ها را تغییر داد و در شکل نهایی، چه روی دیوار و چه روی میز، تفاوتی ندارند. به شرطی که به خوبی چسبانده شوند.

استفاده از پارچه های رنگارنگ

گونزالس هنگام ایجاد طرح‌ها ، آنقدر به دنبال پارچه خاصی نیست که به دنبال ترکیب‌های مختلفی از پارچه‌ها است که می‌توانند به زیبایی با هم ترکیب شوند تا با سایر مبلمان و اکسسوری‌های خانه ترکیب شوند.

پنبه با مخمل و موهر ترکیب می شود تا مبل هایی دنج و راحت ایجاد کند. از رنگ های آفتابی مانند نارنجی، زرد و صورتی نیز استفاده می شود، زیرا رنگ های گرمی هستند که بر اهمیت نور تاکید دارند و با تابش نور خورشید زیباتر می شوند.

هدف گونزالس از طریق طراحی های خود ایجاد فضاهای دلپذیر جذابی است که باعث می شود مردم احساس گرما کنند و همیشه توجه آنها را به چیزی زیبا جلب کند تا کسالت در آن مکان رخنه نکند تا خانه به مکانی ثابت و بدون روح تبدیل نشود.

منبع : ساختمان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا