فن ساخت و سازفن مدیریت پروژه

برنامه ریزی کارگاه برای کارگران

تنوع اجتناب ناپذیر است. این ناشی از نوسانات در فرآیند است و توسط استانداردهای از پیش تعیین شده تنظیم شده است. انحراف یا نوسانات در عملکرد یک خدمه باعث ایجاد تغییرات و در نهایت، خرابی گردش کار قابل اعتماد می شود. نتیجه این است که کارگران منتظر کار یا کار در انتظار کارگران، دو شکل بزرگ اتلاف در یک پروژه. یکی از اصول اساسی ساخت و ساز ناب، کاهش تنوع در سایت های ساخت و ساز است.

برای کمک به درک تنوع، باید انواعی که معمولا در پروژه ها یافت می شوند را بشناسیم. تغییرات علت مشترک (تصادفی) به دلیل ویژگی فرآیند یا رویه ایجاد می شود. برخی از نمونه ها عبارتند از:

  • انگیزه کارگر
  • شیوه های کار ایمن
  • تجربه کارگری
  • به دنبال فرآیندها یا رویه های متناقض

تغییرات علت خاص (غیر تصادفی) ناشی از تأثیرات خارجی بر فرآیند است. برخی از نمونه ها عبارتند از:

  • شرایط محیطی
  • خراب شدن تجهیزات
  • وقفه در تحویل مواد
  • تاخیر در ارسال
  • خطاهای طراحی

تنوع در هر دو نوع بر سیستم تولید بد است. می تواند فشار زیادی بر معاملات درون یک سیستم وارد کند. معاملات یا به طور مداوم کمتر مورد استفاده قرار می گیرند، یا بیش از حد مورد استفاده قرار می گیرند یا به طور متناوب بین این دو مورد استفاده قرار می گیرند. هدف کاهش تأثیر تغییرات بر سیستم است. باید راهی برای کاهش تنوع وجود داشته باشد. هنگامی که این اتفاق می افتد، شما شروع به دیدن گردش کار بهتر در پروژه می کنید.

گردش کار، پیشرفت کار در یک تجارت یا از یک تجارت به تجارت دیگر است. شما می توانید گردش کار قابل پیش بینی یا قابل اعتماد داشته باشید. قابل پیش بینی و قابل اعتماد یک چیز نیستند. قابل پیش بینی توانایی پیشگویی مداوم چیزی است. قابل اعتماد، ثبات بلندمدت یک سیستم است. دانستن اینکه گردش کار قابل اعتماد است نشان می دهد که می توانیم شروع و انتشار کار قابل پیش بینی داشته باشیم. سیستم Last Planner® برای افزایش قابلیت اطمینان گردش کار توسعه داده شده است.

بنابراین چه کاری می توانیم انجام دهیم تا اثرات تغییرات را بر پروژه های خود به حداقل برسانیم؟ چگونه می توانیم کار خود را قابل اعتمادتر کنیم؟ استراتژی ناب برای انجام این کار چیست؟ بیایید به یک فرآیند سه مرحله ای برای به حداقل رساندن، کاهش و حذف تغییرات نگاهی بیندازیم.

اولین قدم استفاده از بافر است. بافرها به سادگی تاثیر تغییرات را کاهش می دهند. سه نوع خاص وجود دارد:

  • اندازه یا موجودی
  • ظرفیت
  • برنامه

بافرهای اندازه یا موجودی برای نگه داشتن مواد اضافی در یا نزدیک سایت ایجاد می شوند. این به کاهش تاثیر بر تنوع در زنجیره تامین کمک می کند. بافرهای ظرفیت فضا را برای جذب دوره های تقاضای مازاد ایجاد می کند. این به طور گسترده در ساخت و ساز اعمال نمی شود، اما بهتر از بافرهای موجودی است. و در نهایت، بافرهای زمان بندی، که به عنوان بافرهای طرح یا بک لاگ قابل اجرا نیز شناخته می شوند. این کار در مسیر بحرانی نیست که به عنوان پشتیبان برای کارهای برنامه ریزی شده ای عمل می کند که به دلایلی قادر به انجام آن نیستند. به سادگی یک “طرح B”. این اغلب در پروژه های ساخت و ساز ناب استفاده می شود. باید توجه داشت که بافرها راه حل های طولانی مدت نیستند و باید با احتیاط استفاده شوند. آنها راه حل مشکل نیستند و باید به طور مداوم کاهش یابند.

مرحله دوم کار بر روی کاهش و حذف تنوع است. آزمایش و بهبود مستمر برای توسعه راه هایی برای کاهش تنوع و دستیابی به گردش کار قابل اعتماد مورد نیاز است. یکی از هشت ضایعات شناخته شده استفاده ناکافی از منابع/استعدادها است. ما باید از تخصص و تجربه نیروی کار خود بهره ببریم تا نحوه انجام کار را بهبود دهیم. ما باید دانش جمعی افراد درگیر در یک فرآیند یا عملیات را برای یافتن راه حل های جایگزین جمع آوری کنیم. به همین دلیل است که ما جلسات برنامه ریزی را با آخرین برنامه ریزان پروژه انجام می دهیم تا بهترین برنامه را در مورد نحوه اجرای کار ارائه دهیم. همه چیز در مورد همکاری است.

مرحله سوم پایین آوردن رودخانه است. مشکلات زیر سطح آشکار می شوند که در غیر این صورت نمی دیدید. این به ما امکان می دهد مشکلات سیستم را شناسایی کنیم و سعی کنیم آنها را حذف کنیم. یک مثال از این می‌تواند این باشد که به تدریج موجودی مواد در سایت را کاهش دهید و ببینید چه اتفاقی برای فرآیند تولید شما می‌افتد و به مناطق جدید برای بهبود توجه کنید.

تنوع واقعی است و باید نقطه تمرکز باشد تا متوجه فسادی شود که بر سیستم تولید وارد می کند. هنگامی که شروع به کاهش تنوع کنید، جریان واقعی شروع به رخ دادن می کند. هنگامی که جریان داشته باشید، تعداد بسیار کمتری از کارگران در انتظار کار و کار در انتظار کارگران را خواهید دید. ارزش واقعی!

منابع

محتوای این وبلاگ از یک دوره آموزشی AGC LCEP با عنوان: “تغییر در سیستم های تولید” مشتق شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع و همچنین سایر واحدهای موجود، مراجعه کنید www.agc.org/LCEP یا www.agcleanforum.org.

رضا امیری

نوشتاری به آیندگان...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا