فن اسکلت بتنیفن ساخت و سازفن مصالح ساختمانی

روش ترمیم بتن قدیم با بتن جدید

ساخت ویلا در این مقاله بخوانید

بتن جدید چگونه به بتن سخت شده متصل می شود؟

چسباندن بتن جدید با بتن پلاستیکی و بتن صلب در بسیاری از کارهای ساختمانی مورد نیاز است. تولید اتصال شامل زبری سطح بتن، ریختن بتن جدید و در نهایت عمل آوری بتن ریخته شده است. فرایند زبری برای موفقیت در تشکیل باند حیاتی است.

برای بدست آوردن سطح بتنی کاملاً سخت شده از سندبلاست، اسید شویی یا چکش بوش استفاده کنید، اما برای بتن تازه یا بتن پلاستیکی، تمیز کردن سیم می تواند به راحتی سطح را زبر کند.

سوالات متداول در مورد اتصال جدید به PVC و بتن سخت شده:

چگونه بتن جدید را به بتن پلاستیکی بچسبانیم؟

برای بتن پلاستیکی یا بتن قدیمی، تمیز کردن سیم می تواند سطح بتن را سخت کند، در غیر این صورت از یک دمپر روی سطح بتن موجود استفاده کنید تا زمان سخت شدن کامل بتن را به تاخیر بیندازد.

آیا برای چسباندن بتن جدید به بتن سخت شده یک عامل چسبنده بتن لازم است؟

این چسب چسبندگی خوبی بین بتن موجود و جدید را تضمین می کند.

چگونه بتن جدید را به بتن سخت شده متصل کنیم؟

سطح بتن مسلح باید زبری و تمیز شود، بر روی سطح بتن ناهموار از ماده چسبنده استفاده شود، بتن جدید ریخته شود و در نهایت بتن ریخته شده با استفاده از سیستم عمل آوری مناسب عمل آوری شود.

چگونه پیوند بین بتن جدید و قدیمی را آزمایش می کنید؟

از چکش یا ابزار دیگری استفاده کنید تا بعد از ۲۴ ساعت روی بتن ریخته شده به آرامی روی ناحیه تعمیر شده ضربه بزنید تا وضعیت چسبندگی را بررسی کنید، سپس اگر صدای توخالی داد، اتصال درست نیست و ممکن است در آینده ترک بخورد، به صدای ضربه گوش دهید. اما اگر صدا ضعیف باشد، پیوند خوب است.

چسباندن بتن پلاستیکی تازه با بتن قدیمی و سخت شده، استحکام مواد کامپوزیت را افزایش می‌دهد، اما اتصال تضمینی نیست و باید در طول آماده‌سازی مناسب سطح، انتخاب مواد، استفاده و درمان اطمینان حاصل شود.

سطح بتن را برای شروع فرآیند چسبندگی آماده کنید:

تمام قسمت های آسیب دیده، سست بتن موجود باید با براده برداری با چکش یا سایر روش های مکانیکی حذف شوند.

فرآیند وصله برای اتصال:

لبه های ناحیه معیوب باید به صورت مستقیم و با زوایای قائم با سطح بریده شوند یا برش داده شوند تا کلیدی روی لبه وصله ایجاد شود.

محیط برای چسباندن بتن جدید با سخت شده:

عملی ترین و مقرون به صرفه ترین عامل چسباندن ماسه سیمان و دوغاب آب سیمان است. گروت رزین اپوکسی که به طور ویژه برای هر کاربرد طراحی شده است نیز در بازار موجود است. مشخصات استفاده و مشخصات اپوکسی را برای اتصال بین بتن تازه و سخت صرف نظر از محیط پیوند حداقل استحکام باند مورد نیاز است و بر اساس آزمایش‌ها، استحکام باند آزمایشگاهی و صحرایی ۲۰۰ psi معمولاً به‌عنوان راهنما در طراحی محیط اتصال استفاده می‌شود.

برای اینکار هم میتوانید از یک تیم طراحی و ساخت ساز متخصص کمک بگیرید. امروزه گروه های معماری و ساخت ساز حرفه ای هستند که براحتی میتوان اینکارهارو انجام داد و نتیجه مورد نظر را گرفت.

منبع :  ساخت و ساز ایران

رضا امیری

نوشتاری به آیندگان...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا