فن طراحی داخلیفن طراحی ساختمان

 طراحی اتاق بازی کودکان در منزل

اتاق های بازی کودکان زیباترین مکان برای آنهاست که در آن شادترین زمان را به تفریح ​​و انجام فعالیت های تفریحی مختلف مانند نقاشی، خواندن داستان و تماشای کارتون می گذرانند، بنابراین طراحی اتاق بازی کودکان به گونه ای مدبرانه که تضمین می کند بسیار مهم است. امنیت آنها را تشویق می کند و آنها را تشویق می کند تا از آنچه در اطرافشان است لذت ببرند و کشف کنند.

 طراحی اتاق بازی کودکان در منزل

طراحی ویلا اتاق های بازی کودکان زیباترین مکان برای آنهاست که در آن شادترین زمان را به تفریح ​​و انجام فعالیت های تفریحی مختلف مانند نقاشی، خواندن داستان و تماشای کارتون می گذرانند، بنابراین طراحی اتاق بازی کودکان به گونه ای مدبرانه که تضمین می کند بسیار مهم است. امنیت آنها را تشویق می کند و آنها را تشویق می کند تا از آنچه در اطرافشان است لذت ببرند و کشف کنند.

ما در این مقاله چگونگی طراحی اتاق بازی کودکان در خانه را روشن می کنیم، زیرا دکوراتور  علی نکات مهم، ایده های مختلف و مراحل اساسی را برای هماهنگی و طراحی اتاق بازی کودکان با یک دکوراسیون مدرن جذاب ارائه می دهد که سرگرمی و راحتی را برای کودکان فراهم می کند.

رویای هر کودکی

طراح ما اتاق بازی کودکان را آرزوی هر کودکی می داند، بنابراین لازم است اسباب بازی های مختلف را در آن گنجانده شود، ناگفته نماند مهم ترین وسیله امنیت و محافظت از کودک. طراحی اتاق بازی کودکان غیرمعمول است، زیرا از رنگ ها می گوید تا سرشار از نشاط و فعالیت باشند، همچنین مدرن و تقلید از مد است و برای تمرین انواع فعالیت ها و تخلیه انرژی های جنبشی به شکل جالبی مناسب است.

علام تاکید می کند که برای طراحی اتاق بازی کودکان باید اقداماتی انجام شود و قبل از شروع به اجرای این ایده، توصیه می کند به چند نکته اساسی فکر کنید، با توجه به اینکه کودکان رنگ های روشن و زنده را دوست دارند و در عین حال فضاهای بزرگ را برای بازی آزادانه در اختیار خود قرار می دهند.

مهمترین مراحلی که طراح داخلی ما را با آن آشنا کرده است به شرح زیر است:

رنگ های مناسب رنگ

انتخاب رنگ های مناسب در اتاق بازی کودکان برای ایجاد فضایی راحت و شاد ضروری است، ترجیحاً از رنگ های زنده و طبیعی مانند زرد، سبز، نارنجی، قرمز، سرمه ای و غیره استفاده شود.

نارنجی یا “کرال” (هندوانه) نیز یک انتخاب سرگرم کننده برای دکوراسیون اتاق بازی است. این یک رنگ پر انرژی و گرم است که انرژی را بالا نگه می دارد، که برای یک اتاق بازی با نور طبیعی کم یا یک منطقه خنک تر از خانه مهم است.

رنگ سبز نعنایی یک انتخاب با طراوت و طبیعی برای تزئین اتاق بازی است. و این رنگ روشن تر در فضای بازی کوچک به خوبی عمل می کند. در صورت افزودن رنگ سفید و زرد، حس فضای تابستانی را القا می کند.

اسطوخودوس همچنین خلاقیت و همکاری را تقویت می کند، در حالی که یاس بهاری یک رنگ طبیعی است که با گذشت زمان و با رشد کودک بهتر می شود.

فضای اتاق

تعیین فضا یکی از مهم ترین مراحل در طراحی اتاق بازی کودکان است و در صورت وجود گزینه های زیاد اتاق در خانه، باید فضای اتاق را متناسب با تعداد کودکان انتخاب کرد تا فضایی را در خود جای دهد که در نظر گرفته شده است. برای مطالعه و نشستن و اختصاص قفسه هایی برای چیدمان اسباب بازی ها با جعبه و توزیع اثاثیه به گونه ای که رفت و آمد کودکان را تسهیل کند.

انتخاب مبلمان

مهم است که مبلمان مناسب را برای ایده طراحی انتخاب کنید و کف را با فرش های نرم یا مواد “وینیل” (قطعات نرم صنعتی) که مخصوص اتاق بازی کودکان طراحی شده اند، بپوشانید و در عین حال اسباب بازی هایی را انتخاب کنید که برای سنین کودک مناسب باشد.

می توان چند پرده زیبا قرار داد و همچنین می توان وسایل روشنایی زیبا را در اتاق قرار داد.

فضای ذخیره سازی

این طراح داخلی خاطرنشان می کند: یکی از موارد اساسی که در طراحی دکوراسیون اتاق های خاص کودکان باید به آن توجه شود، فضای ذخیره سازی است. مهم است که فضای ذخیره سازی زیادی در اتاق بازی داشته باشید.

کودکان باید بتوانند پس از اتمام بازی با آنها، اسباب بازی های خود را مرتب کنند. این همچنین بیشترین فضای ممکن را برای حرکت در اتاق فراهم می کند.

ایده های جدید و منحصر به فرد

علام بر اهمیت به کارگیری ایده‌های متنوع، جدید و متمایز که اولاً شخصیت کودک را منعکس می‌کند و در درجه دوم احساس شادی، سرگرمی و سرگرمی در او ایجاد می‌کند، اصرار دارد. از جمله مهمترین این ایده ها که به راحتی قابل اجرا هستند:

گوشه داستان : قرار دادن یک میز گرد با طول مناسب با صندلی و قفسه های نصب شده روی دیوار، به طوری که کودک ترغیب به خرید مجموعه ای از کتاب های مورد علاقه اش شود.

گوشه افسانه: کودکان افسانه ها را دوست دارند، بنابراین می توان یک فضای کامل برای بیان یک افسانه ایجاد کرد. صحنه هایی از این داستان ها را می توان روی دیوارها نیز نقاشی کرد.

از تخیل کودک استفاده کنید: از مبلمان کمتری می توان در اتاق استفاده کرد، تا کودکان بیشتر از تخیل خود استفاده کنند و فضای بیشتری برای بازی و سایر فعالیت ها داشته باشند.

شخصیت کودک: هنگامی که اصول اولیه مرتب شد، می توان به کودک اجازه داد تا شخصیت خود را با وسایل و دکورهای نرم ترکیب کند که به راحتی با رشد کودک به روز می شوند. این سبک برای سن مناسب است، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک لایه رنگ جدید بکشید، یا فرش را تغییر دهید، که بلافاصله ظاهر را تغییر می دهد.

اتاق نشیمن: طراحی اتاق نشیمن ساده است، زیرا هنگام انتخاب مبلمان و اکسسوری باید دکور رنگ های شاد را انتخاب کرد و علاوه بر مهار فضاهای خالی، فضایی باشد که کودک استعداد هنری خود را در آن خالی کند. به عنوان مثال می توان از یکی از دیوارها برای نصب تخته سیاه در امتداد دیوار استفاده کرد تا کودک استعدادهای خود را در نقاشی آشکار کند و تنها کاری که باید انجام دهد این است که ابزار نقاشی با میز و صندلی کوچک و قاب های رنگی برای صرفه جویی در اختیار داشته باشد. آثار هنری او

ابرقهرمان: ایده طراحی اتاق بازی کودک به سبک ایده ابرقهرمانی ایده فوق العاده ای است، اگر والدین احساس کنند کودک به سرگرمی بازیگری و تقلید گرایش دارد، همانطور که دکوراسیون اتاق های ابرقهرمانی برای کودکان می تواند باشد. با توجه به جنسیت و سن کودک انتخاب می شود.

طراح داخلی توصیه می کند اتاق را با کاغذ دیواری سه بعدی تزئین کنید، از مبلمان با طرح های ابرقهرمانی استفاده کنید و یک گوشه خاص به عنوان یک نمایشگاه کوچک برای نمایش چهره های ابرقهرمانی ایجاد کنید.

اتاق چند فعالیت: کودک بسیار فعال و پر تحرک است و تمایلی به فعالیت خاصی ندارد، بنابراین علام توصیه می کند که ایده اتاق چند فعالیتی را اعمال کنید، از جمله تبدیل دیوارها به دیوار ایمن برای کوهنوردی. خرید بازی های ساختمانی و اطلاعاتی و قرار دادن تاب، سرسره و توپ های رنگی. با توجه به علاقه کودک ایده های دیگری از جمله بالون، سیرک، دنیای جنگل، دنیای دریا، هواپیما و غیره وجود دارد.

اتاقی که بیانگر شخصیت کودک است

که اهمیت خرید بازی های مورد علاقه کودکان از جمله بازی های خانگی شگفت انگیز و متمایز، عروسک های مختلف، مینی آشپزخانه، بازی های شبیه سازی فضای بیرونی و بازی های طراحی شده با توجه به شخصیت های کارتونی معروف را نیز دارد. برخی از بازی های گروهی را نباید فراموش کرد.

او نتیجه می گیرد که طراحی اتاق بازی کودک بیانگر شخصیت متمایز اوست و باعث می شود که او احساس سرگرمی کند و به قلبش شادی بیاورد تا وقتی بزرگ شد بهترین خاطرات کودکی را از خود به یادگار بگذارد و ویژگی خاصی داشته باشد. در زندگی خصوصی او نقش می بندد.

منبع : ساختمان

رضا امیری

نوشتاری به آیندگان...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا