ابزار آلات ساختمانیفن طراحی داخلیکفوبلاگ

نشست کاشی و سرامیک از کجاست ؟

ساخت ویلا دلایل نشست کاشی و سرامیک در پشت بام

 از جمله دلایل نشست کاشی و سرامیک از ارتفاع میتوان به نکات زیر اشاره کرد:

  •  عدم وجود درز انبساط در سقف (تقسیم سقف به مربع)
  • استفاده از کاشی یا چسبی که برای مناطق باز در نظر گرفته نشده است

از جمله دلایل از هم پاشیدگی کاشی ها:

  • نصب کاشی بدون اتصال (صلیبی)
  •  نصب کاشی با مخلوط دیگر به جای چسب
  • به دلیل انبساط و انقباض و عدم امکان انبساط حرارتی درزها، کیفیت کاشی ها و نحوه نصب به طوری که ملات کاملاً زیر کاشی قرار گیرد.

علاوه بر همه چیزهایی که ذکر کردیم، یک عامل مهم دیگر هم وجود دارد که آن بحث اجراست که آن هم نقش دارد، این کیفیت مصالح نیست که منجر به کیفیت کار می شود. به عنوان مثال، تثبیت ضعیف کاشی ها بر روی ملات، کیفیت اجرا، استحکام چسبندگی و جلوگیری از شکاف های زیر دال و همچنین اصطکاک بیشتر در آینده که حرکت کاشی ها را محدود می کند.

محاسبه چوکات به طریقه کانی – Cani Method

طراحی ویلا مدرن سنجش چوکات های تعمیرات به طریقه های مختلف میخانیک ساختمان صورت گرفته و طرق سنجش چوکات ها عبارت است از:‌

نوشته های مشابه

۱. طریقه قوه ها

۲. طریقه تغیر شکل

۳. طریقه تقریبی کنی

طریقه کنی یکی از روش‌های معمول است که برای تحلیل ساختمان‌ها به کار می‌رود، این روش توسط انجنیر آلمانی، گاسپارکنی، تدوین شده است.

روش کنی نسبت به روش قوه ها دارای مزایای زیر می‌باشد:

در مورد ساختمان‌های فاقد انتقال گره‌ها، حل مسئله فقط شامل تکرار یک عمل ساده می‌باشد که در مسیر دلخواه از یک گره به گره دیگر پیش می‌رود. این موضوع نه تنها سبب صرفه‌جویی زیاد در وقت می‌شود، بلکه چون همواره یک نوع عمل ساده تکرار می‌گردد، احتمال به وجود آمدن خطای محاسباتی بسیار کم است.

با استفاده از این روش تحلیل چوکات‌های مستطیلی و منظم ( بدون اعضای مورب و شیبدار) که دارای انتقال گره‌ها می‌باشد، مستقیما و بدون استفاده از اصل جمع آثار قوا صورت می‌گیرد.

روش کنی دارای مزیت حذف خود به خود خطاها می‌باشد. بدین ترتیب که خطاهای محاسباتی مخفی شده، ضمن ادامه‌ی محاسبات، خود به خود ساده تر می‌شود.

اگر تغییراتی در ابعاد یا اعضا یا بارگذاری آنها لازم شود، احتیاجی به تجدید عملیات انجام شده نیست، بلکه پس از اینکه تغییرات مربوطه در شیمای محاسباتی نشان داده شده، حل مسئله به سادگی ادامه می‌یابد و محاسبات جدید همیشه جزء تکمیلی محاسبات قبل است.

تحلیل یک ساختمان به روش کنی در واقع حل معادلات چند مجهوله به روش تکرار می‌باشد. در واقع کار اصلی آقای کنی این بود که معادلات چندین مجهوله را طوری تنظیم نماید که بتوان آن را با استفاده از روش تکرار حل نمود.

مومنت مقاومت (Moment of resistance)

یک گادر با اتکاهای ساده را در نظر می گیریم که تحت مومنت انحنائی از اثر بار های عامل قرار می گیرد. نظر به رابطه تعادل قوه ها مجموعه قوه های فشاری در این مقطع مساوی است به مجموعه قوه های کششی.  مومنت های ایجاد شده در مقطع که در اثر تشنجات داخلی بوجود می آید بنام مومنت مقاومت یاد می گردد.

   همچنان مقطع نورمال قبل از پیدایش مومنت و بعد از پیدایش مومنت ثابت فرض شده است. ناحیه فشاری همچنان در قسمت فوقانی محور خنثی و ناحیه کششی در قسمت تحتانی محور خنثی در مقطع مذکور بوجود می آید. به این لحاظ احتمال تشکیل درز ها در  کانکریت ناحیه کششی یا تحتانی ملحوظ بوده و برداشت تمامی قوه های کششی به عهده سیخ ها در این ناحیه می باشد. همچنان تحمل تشنجات توسط تمام سیخ های ناحیه کششی  بصورت مساویانه فرض شده است. بنأ محصله قوه های کششی در مرکز سیخ های ناحیه کششی می باشد. عمق موثر مقطع در این حالت عبارت از فاصله آخرین قسمت ناحیه فشاری تا مرکز سیخ های کششی بوده که به حرف d نشان داده شده است.

منبع : ساختمان

رضا امیری

نوشتاری به آیندگان...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا