خدمات طراحیطراحی ویلافن طراحی داخلیوبلاگ

برآورد و سنجش طراحی ساختمان یا ویلا توضیح دهید!

برآورد و سنجش طراحی ساختمان یا ویلا

ساخت ویلا ارزان برای به دست آوردن طرح هایی برای سازه مد نظر خود با استانداردهای بالا که مطابق با استانداردهای طراحی بین المللی باشد، در اینجا چند ویژگی وجود دارد که باید به آنها توجه کرد:

موقعیت مکانی مهمترین عامل در هر طراحی معماری است ، اگر قصد دارید ویلا یا ساختمانی را طراحی کنید که مدت طولانی در آن زندگی کنید، باید محله ای که در آن ساخته می شود و امکانات موجود در مجاورت را بررسی کنید. مثال:

  • داشتن مدرسه در نزدیکی شما در صورت داشتن فرزند و دسترسی آسان به محل کار.
  • مقصد شرقی را انتخاب کنید تا از نور خورشید در صبح لذت ببرید و هر روز فضای ویلا یا  منزل شما رادر بر بگیرد
  • انتخاب مکان مناسب برای ساخت ویلا به دور از منابع آلودگی، سر و صدا و مکان های شلوغ.

یکی دیگر از فکتور های اساسی در پروژه های ساختمانی و ساخت و ساز، تعیین و محاسبه مقادیر مصالح مورد نیاز و سپس برآورد هزینه مال ی یا قیمت پروژه از روی آن مقادیر محاسبه شده می باشد.
در ابتدا مشخص شدن دو بعد از مسئله برای مجریان پروژه نقش اساسی دارد:
الف) مقدار مصالح مورد نیاز بصورت کلی در پروژه چقدر می باشد تا با توجه به پلان کاری نسبت به تهیه آنها یا سفارش مصالح اقدام نمایند.
ب) هزینه مالی پروژه در صورت اجرا شدن چقدر خواهد شد؟

برآورد مقدار مصالح

محاسبه و اندازه گیری مقادیر مصالح مورد نیاز برای اجرای یک پروژه یا محاسبه مقادیر مصالح بکار رفته و مصرف شده در یک پروژه را برآورد احجام ویا مقدار مصالح گویند. این پروژه میتواند تعمیرات، سرک، پل ، تونل، محوطه سازی، حصار کشی، لوله کشی، سیم کشی و غیره باشد.

طراحی ویلا مدرن

برآورد مالی

اگر مقادیری که با توجه به واحدهای مورد نیاز در قسمت برآورد مقدار مواد و مصالح به دست آمده قیمت گذاری گردد، برآورد مالی یا برآورد قیمت پروژه نامیده می شود. بنابر این در برآورد بصورت کلی دو هدف اساسی دنبال می شود:

الف) تعیین مقادر مصالح مصرفی، نیروی انسانی با توجه به نوع تخصص، تعداد آنها و نیروی ماشین آلات با توجه به نوع و تعدا و م دت آنها در طول پروژه و
ب) تعیین قیمت پولی یا ارزی پروژه که معمولا در دو مرحله انجام می گردد.

معمولا این دو مرحله یکی قبل از اجرای پروژه برای تعیین و پیش بینی بودجه پروژه جهت اجرا و دومی در مرحله حین اجرای پروژه است که معمولا در قالب صورت وضعیت مطرح می شود.

فضا

فضا  عامل مهم در هر طراحی معماری به خصوص ویلا است. وقتی صحبت از ساخت یک ساختمان با مشخصات بالا می شود، اغلب به یک مساحت بزرگ نیاز خواهید داشت، زیرا دارای امکانات زیادی است که آن را از آپارتمان های معمولی متمایز می کند، مانند؛ باغ و استخر سرپوشیده بنابراین…

  • تعداد افرادی که در آن زندگی خواهند کرد را تخمین بزنید.
  • کل بودجه را در نظر بگیرید

منبع :  آموزش ساخت و ساز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا