فن طراحی داخلیفن طراحی ساختمان

 فرش یکی از اصول اولیه زیبایی و ظرافت دکوراسیون داخلی هر خانه است

ساخت ویلا فرش دیگر جزء لوازم دکور خانه نیست، بلکه برای هر خانه یک ضرورت است. ظرافت هر خانه ای بدون فرش هایی که گرما و راحتی آن را فراهم می کند و لوکس بودن و زیبایی اثاثیه منزل را برجسته می کند کامل نمی شود.

فرش می تواند یک قطعه تزئینی مهم باشد، به خصوص اگر با کیفیت مناسب و متناسب با خصوصیات کلی خانه انتخاب شود، یک اثر هنری غنی است که سال ها ماندگاری دارد و سال به سال بر زیبایی و ارزش آن افزوده می شود.

فرش همچنین با کاهش صدا و عایق صدا به گسترش فضای آسایش و آرامش در فضا کمک می کند، به ویژه با تنوع شکل ها، رنگ ها و نقش های آن که با سلیقه ها و سبک های مختلف دکوراسیون اعم از مستطیلی، مربعی، دایره ای  و فرش های بیضی همخوانی دارد.

کارشناسان عرصه دکوراسیون به خانم های خانه دار توصیه می کنند که در فصل زمستان فرش مناسب خانه را انتخاب کنند.فرش به گسترش فضای آسایش و آرامش در خانه کمک می کند.

مکان مناسب

لازم است فرش بهینه برای هر گوشه خانه را بدانیم. به گفته کارشناسان، ترجیح داده میشود که فرش‌های کوچک در ورودی خانه قرار گیرند، زیرا حس حرکت را به مهمان می‌دهد.

و اگر فرش زیر میز ناهار خوری قرار می گیرد در صورت جابجایی باید فضای زیر پایه صندلی ها را بپوشاند و بنابراین ابعاد فرش باید از هر طرف ۶۰ سانتی متر بیشتر از ابعاد میز باشد.

در مورد فرش کنار در، نیاز به فضای خالی دارد، بنابراین برای جلوگیری از اصطکاک باید بین فرش و در حدود ۶۰ سانتی متر فاصله گذاشت.

فرش‌های با نقش و نگار مدرن با نخ‌های نخی یا پشمی درج می‌شوند و با جزئیات کم با مبلمان مدرن سازگاری دارند.

در مورد مبلمان کلاسیک، با فرش های شرقی، قفقازی و ایرانی همخوانی دارد.

در مورد فرش های بزرگ باید در اتاق خواب قرار داده شود، زیرا به جای پراکندگی تکه های کوچک فرش، احساس تجمل می دهد.

اگر روکش‌ها با پارچه‌های طرح‌دار آستر شده‌اند، باید فرش‌هایی با نقش‌های ساده یا طرح‌های انتزاعی ساده انتخاب شوند.

اگر اتاق باریک است، رنگ‌های روشن باید انتخاب شوند، زیرا مناسب‌تر هستند زیرا حس جادار بودن را القا می‌کنند.

طرح های مدرن

اکل به تعدد و تنوع انواع فرش‌هایی اشاره دارد که مناسب دوران مدرن هستند، زیرا شامل رنگ‌های متنوع بسیاری هستند و علاوه بر طراحی‌ها و هنرمندانه‌ی زیاد، به ترکیبی از رنگ‌های تیره و روشن برای هماهنگی با کف اتاق و مبلمان آن بستگی دارند. تزئیناتی که بر روی فرش ها حک شده است.

اغلب طرح‌های مدرن فرش‌ها با توجه به رنگ و شکل مبلمان انتخاب می‌شوند تا بین همه عناصر سازگاری حاصل شود تا اتاق زیبا به نظر برسد و دوران مدرن را شبیه‌سازی کند.

فرش ترکی با رنگ های جذاب و خیره کننده اش متمایز است و به دلیل کیفیت خوبش معروف است به همین دلیل بسیاری از مردم آن را می پذیرند و این نوع فرش را انتخاب می کنند زیرا با دکوراسیون کف اتاقشان همخوانی دارد.

فرش های ترکی همچنین با مناظر زیبای خود که به اتاق ظرافت و زیبایی می بخشد متمایز می شوند، زیرا رنگ های آن بین سبز روشن و بنفش متفاوت است، بنابراین بسیار محبوب است و به دلیل سازگاری با بسیاری از طبقات و انواع مبلمان انتخاب شده است.

خارج از حد معمول

خیلی ها ترجیح می دهند فرش های جدید را انتخاب کنند و از جدیدترین طرح های خود پیروی کنند، از جمله مجموعه ای از طرح های منحصر به فرد فرش که نقش عمده ای در زیباسازی و تزیین کف خانه دارند، جایی که یک انتخاب خوب جلوه ای هنری و زیبایی به خانه می بخشد. طبقات اتاق های نشیمن به طور کلی و اتاق های پذیرایی از مهمان به طور خاص.

مد فرش های مدرن در دکوراسیون داخلی نیز متداول است که قطعات کوچک یا متوسطی هستند که ظاهری جوان را نشان می دهند، این مد شامل فرش های هندی است که سطح صافی دارند و دارای چندین رنگ و نقش هستند.

علاوه بر فرش هایی با الیاف بالا یا کم یا هر دو و با در دسترس بودن تکنولوژی چاپ انواع تصاویر دلخواه بر روی قطعات به طور کلی، عدول از حالت معمولی در طرح های فرش چیزی است که در حال حاضر در دکوراسیون داخلی مورد نیاز است.

 تضاد فرش و دکوراسیون

با این حال، کارشناسان بر اهمیت انتخاب رنگ های خنثی مانند رنگ کرم یا رنگ های خاکی و پاستلی تاکید می کند. همانطور که برای همه رنگ ها مناسب است، با انتخاب رنگ های شاد برای اتاق کودک، مانند اتاق نشیمن و سالن ها، می توانید قهوه ای یا شرابی و سرمه ای را انتخاب کنید که همگی حس لوکس بودن را القا می کنند.

اگر مبلمان از نوع مدرن یا مینیمال باشد (مبلمان از نظر طراحی ساده و بدون جزئیات است)، می توان از فرش های تزئینی یا الگوهای هندسی مدرن استفاده کرد.

در مورد اتاق‌هایی که طرح شرقی دارند، ترجیحاً از فرش «گلیم» (دست‌بافت) یا روش تخت‌بافی استفاده شود، زیرا جلوه‌ای خاص عرب شرقی می‌دهد و با اشکال هندسی و وزن سبک آن مشخص می‌شود.

لزومی ندارد که رنگ فرش با رنگ دیوارها و بافت مبلمان یکی باشد، زیرا تفاوت درجات رنگ الزامی است.

می توان از سیستم کنتراست بین فرش و دکوراسیون داخلی اتاق استفاده کرد. اگر دیوارها و مبلمان ساده باشند فرش تزئینی انتخاب می شود و اگر عناصر دکور ساده باشد فرش ساده و بدون طرح های پیچیده ، علاوه بر رنگ آرام انتخاب شود.

منبع :  فوت و فن ساختمان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا