فن ساخت و ساز

فضای اقتصادی کنونی تهدیدها و چالش‌هایی را برای طول عمر ساختمان…

به گزارش سایت ساختمان : فضای اقتصادی کنونی تهدیدها و چالش‌هایی را برای طول عمر بسیاری از سازمان‌ها ایجاد می‌کند. کاربرد و پایداری سازمان ها در سراسر جهان زیر سوال رفته است و در نتیجه بسیاری از سازمان ها به این فکر می کنند که چگونه به طور موثر پاسخ دهند. نحوه انطباق سازمان ها و واکنش به بازار خارجی برای حفظ رقابت بسیار مهم است. سازمان هایی که از فشارهای بازار خارجی اجتناب می کنند و برای مثال تصمیم نمی گیرند هیچ کاری انجام ندهند. نادیده گرفتن ارقام سود و زیان و حفظ این ذهنیت که بازار به زودی تغییر خواهد کرد و بهبود می یابد، خطر عقب ماندن و در نهایت از بین رفتن کسب و کار.

پس چگونه به این فشارهای بازار پاسخ دهیم؟

تحقیقات در زمینه فرهنگ سازمانی ارتباط بین فرهنگ یک سازمان و سودآوری را نشان داده است. گزارشی از سندرز و کوک۱ رابطه بین نوع فرهنگ (سازنده، منفعل/تدافعی، تهاجمی/تدافعی) با سودآوری را بررسی کرد. محققان یک رابطه قوی بین سودآوری و فرهنگ های سازنده، محیط های کاری که در آن افراد به وظایف خود نزدیک می شوند و با دیگران به روش های مثبت برای دستیابی به اهداف شخصی و سازمانی تعامل دارند، پیدا کردند.

در فرهنگ‌های سازنده، افراد دارای اعتماد به نفس، مشارکتی، نوآور، متمرکز بر موفقیت بودند و می‌توانستند ریسک‌های متوسطی را بپذیرند. سندرز و کوک۱ دریافتند که این فرهنگ‌های سازنده بازده مالی بیشتری، افزایش رضایت شغلی، کاهش استرس و افزایش کار تیمی و همکاری دارند. فرهنگ‌های سازنده بسیاری از ویژگی‌های یک فرهنگ «ناب» را دارند که در آن کارکنان برای شناسایی و کاهش ضایعات توانمند هستند.

در زیر چند نکته برای چگونگی تغییر فرهنگ سازمان خود به محیطی سازنده تر، مشارکتی و ناب آورده شده است.

۱. فرهنگ سازمانی خود را ارزیابی کنید
این مهم است که به طور منظم ذهنیت ها و رفتارهای فعلی نیروی کار خود را ارزیابی و درک کنید. برای انجام این کار، فرهنگ را فقط با پرسیدن نظر رهبران ارزیابی نکنید. اغلب متوجه می‌شوید که تصورات آنها با سازمان گسترده‌تر سازگار است، اما این باعث اعتماد و فراگیری نمی‌شود. مهم است که بازخوردی از یک نماینده سازمان دریافت کنید.

۲. تشخیص دهید و پاداش دهید
شناخت و پاداش دادن به نگرش ها و رفتارهای درست و همچنین عملکرد برای ایجاد انگیزه و مشارکت بسیار مهم است. دریافت درست پاداش و به رسمیت شناختن به همان اندازه مهم است. اغلب پول و انرژی برای ابتکارات پاداش و به رسمیت هدر می رود که تأثیر بلندمدت مطلوبی ندارند. افراد با چیزهای مختلف انگیزه می گیرند. درک اینکه چه چیزی به طور ذاتی باعث انگیزه کارکنان شما می شود ضروری است.

۳. یک چشم انداز الهام بخش روشن
قدرت یک بینش را دست کم نگیرید. افراد وقتی روی نقطه ای از زمان در آینده تمرکز می کنند انگیزه پیدا می کنند. از داشتن میکرو ویژن های ۳ یا ۶ ماهه نترسید.

۴. تخیل و نوآوری را تشویق کنید
تشویق کارکنان به استفاده از تخیل و مشارکت در نوآوری برای مزیت رقابتی حیاتی است. پرورش فرهنگ بازخورد، تحلیل و برنامه ریزی استراتژیک مشارکتی برای تمایز و پاسخ به شرایط چالش برانگیز بازار مهم است. درگیر کردن کارمندان در همه سطوح هنگام استراتژی نه تنها وسعت بینش و ایده را برای نوآوری فراهم می کند، بلکه این ایده ها را افزایش می دهد. علاوه بر این وجود راه‌هایی برای استقبال و گرفتن ایده‌ها و بازخوردها برای بهبود مستمر مهم است.

۵. با مثال رهبری کنید
با مثال شروع کنید. ماهیت مسری رفتارها در محیط کار بسیار قدرتمند است. نشان دادن رفتار مثبت تأثیر آنی بر جو سازمان خواهد داشت. به عنوان مثال، صبح به همه افراد حاضر در دفتر با نام سلام کنید و ببینید دیگران چقدر سریع دنبال می‌شوند.

اکنون تغییر فرهنگ سازمان شما یک فرآیند آنی نیست، بلکه مستلزم استقامت، استراتژی و رهبری است. این مقاله بینش مختصری از فرهنگ سازمانی و پیوند آن با عملکرد تجاری ارائه می‌کند. مقالات زیر خواندن بیشتر را برای گسترش نکات ذکر شده در اینجا ارائه می دهد. البته من اینجا هستم تا به هر سوالی در مورد این موضوع داشته باشید پاسخ دهم.

مطالب بیشتر

۱. Sanders, EJ, & Cooke, RA (2012). بازده مالی از بهبود فرهنگ سازمانی: تبدیل تغییرات “نرم” به دلارهای “سخت”. هم افزایی انسانی. برگرفته از:http://www.humansynergistics.com/docs/case-studies-and-white-papers/financial_returns_from_culture_astd_v-2-0.pdf?sfvrsn=0

۲. Acar, AZ, & Acar, P. (2012). تأثیر فرهنگ سازمانی و نوآوری بر عملکرد کسب و کار در صنعت مراقبت های بهداشتی. مجله علوم اجتماعی و رفتاری، ۵۹، ۶۸۳-۶۹۲.

۳. Yildirim, N., & Birinci, S. (2013). تأثیر فرهنگ سازمانی و رهبری بر عملکرد تجاری: مطالعه موردی در مورد اکتساب ها. مجله علوم اجتماعی و رفتاری، ۷۵، ۷۱-۸۲.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا