بتنفن طراحی ساختمانفن محوطه سازیفن مصالح ساختمانی

نقشه معماری چیست؟

ساخت ویلا کوچک

 نقشه معماری چیست؟

نقشه معماری یکی از مهمترین قسمت ها در هنگام ساخت یک سازه میباشد که بایستی برای طراحی آن به یک نقشه کش متخصص و با تجربه مراجعه کرد. یک مهندس نقشه کش با خلاقیت معمارانه ای که دارد بصورت هنرمندانه ای اقدام به رسم نقشه سازه مورد نظر میکند. در ساخت پروژه ها نداشتن نقشه خوب و حرفه ای باعث ضرر و زیان مالی فراوانی برای کارفرما میشود.

یک نقشه غیر اصولی، باعث تحمیل هزینه‌های زیاد، هم از لحاظ مالی و هم از لحاظ زمانی می‌شود. زیرا غیر اصولی بودن نقشه در طول زمان اجرای پروژه، به چشم کارفرما می‌آید و آن موقع تصمیم به اصلاح و یا تغییر آن بخش‌ها می‌گیرد که باعث می‌شود هزینه‌های اقتصادی اضافه به پروژه تحمیل شود. علاوه بر آن برای اصلاح کردن بخش‌های نادرست و غیر اصولی نیاز به زمان هم می‌باشد که باعث عقب افتادن پروژه و طولانی شدن اتمام پروژه می‌شود.
بهترین سطح خدمات روابط فضایی به گونه‌ای که فضا در اختیار افراد و ساکنین باشد، آسایش محیطی و بصری ، سطح نورگیر و دید منظر شهری، طراحی لندسکیپ، کنترل هزینه‌ها، جلوگیری از اتلاف وقت و… از مزایای طراحی پلان و نمای خوب می‌باشد.

اجرای ساختمان

پس از تهیه نقشه ساختمان، طراحی نما و دکوراسیون داخلی زیبا و ایده‌آل، با توجه به برآورده شدن کلیه نیازهای کارفرما که بر عهده گروه مهندسی معماری می‌باشد، نوبت به اجرای پروژه است. اجرای پروژه ساختمانی بعد از طراحی، از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین بخش‌های پدیده ساخت و ساز می‌باشد. قسمت اصلی هزینه‌ها در یک پروژه تماما بستگی به حضور مجری متخصص و نیروهای کار قابل در کارگاه دارد.
کارفرما هرچقدر سعی بر حضور در کارگاه داشته باشد، به دلیل نداشتن اطلاعات تخصصی، در نهایت نمی‌تواند بر پروژه اشرافیت کامل و دقیق داشته باشد. بنابراین حضور مجری متخصص و با تجربه با اطلاعات جامع در مورد ساخت و ساز و مشرف به جزئیات اجرایی و در نهایت مدیریت نیروهای اجرایی در کارگاه الزامیست.

طراحی ویلا

گروه فنی اویم شاهانه یکی از گروهای پیشرو در صنعت ساخت انواع مختلف پروژهای ساختمانی و طراحی دکوراسیون داخلی و بیرونی در کشور میباشد، که با داشتن کادری متخصص و با تجربه سالهاست در این زمینه فعالیت میکند. این گروه برای ساخت پروژهای خود با استفاده از متریال مرغوب و بروز مستحکم ترین سازها را برای مشتریان خود اخداث میکند.

گروه اویم شاهانه با بهره‌مند بودن از منبع اطلاعات جامع مهندسی (معماری، سازه، برق، مکانیک) در زمینه اجرا و همچنین ارتباط با کارخانه‌ها و فروشگاه‌های مواد و مصالح و متریال ساخت در بازار با مدیریت در اجرا، قیمت تهیه مصالح و نیروهای کار و در نهایت هزینه کل پروژه را برای کارفرما همیشه کمتر از وضعیت معمول تمام می‌کنند.

سخن پایانی:

هزینه ساخت ویلا و سایر ابنیه های مسکونی تحت تاثیر عامل های مختلفی قرار میگیرد. امروزه با توجه به گرانی های بی سابقه و تورم های کمرشکن شاهد افزایش قیمت انواع مختلف مصالح ساختمانی هستیم.و در نتیجه شاهد زیاد شدن هزینه ساخت و ساز ساختمان میباشیم.
بنابراین با انتخاب یک تیم مجرب و متخصص در زمینه طراحی و اجرای پروژه می‌توان تا حد زیادی هزینه های موجود را کنترل و یک ویلای شکیل و با کیفیت تحویل گرفت و اوقات فراغت منحصر به فردی را سپری نمود.

منبع :  ساخت و ساز

رضا امیری

نوشتاری به آیندگان...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا