فن طراحی داخلیفن طراحی ساختمانوبلاگ

دکور خانه امروزی برای تازه عروس ها.. وجود فضاهای خالی به دور از بهم ریختگی مبلمان و لوازم جانبی

  طراحی داخلی مدرن بر رضایت از حداقل مبلمان و لوازم جانبی، با نیاز به باقی ماندن فضاهای خالی بر اساس جزئیات جذاب معماری و تمرکز بر نورپردازی برجسته و رنگ های خنثی تأکید دارد.

دکور خانه امروزی برای تازه عروس ها.. وجود فضاهای خالی به دور از بهم ریختگی مبلمان و لوازم جانبی

معمار جوان، آرنا لیون، تأیید می‌کند که نسل جوان معاصر، به‌ویژه تازه ازدواج کرده‌ها، به‌دنبال انتخاب خانه‌ای هماهنگ با شیوه زندگی خود، به دور از بهم ریختگی مبلمان و فراوانی عتیقه‌جات و نقاشی‌ها با تاکید بر رنگ سفید در طراحی داخلی هستند.

رنگ سفید حکایت از تازگی و سادگی دارد، نور را به طور خالص منعکس می کند و به دور ماندن از درخشش بیش از حد کمک می کند.همچنین به دلیل کنترل قوی بر روی تمام جزئیات، چه بین سقف و دیوار و چه در زیر تخت، در اتاق خواب بسیار استفاده می شود. در مورد خطوط مبلمان، بدون رنگ زیاد شفاف و صاف و بدون هزینه با اشکال هندسی هستند.

نکاتی برای دامادها

معمار لئون نکات و نکات هنری را به زوج های جوان ارائه می دهد که صمیمیت و حریم خصوصی را به خانه می بخشد:

  • بودجه باید مشخص شود و بر روی فضاهای خالی تمرکز شود تا جادار نشان داده شود و از آنها استفاده شود تا توزیع صحیح بین اتاق ها هماهنگ و هماهنگ باشد.
  • سعی کنید اتاق خواب ها، پذیرایی، غذاخوری و نشیمن را از هم جدا کنید تا آزادی و حریم خصوصی بیشتری وجود داشته باشد.
  • افزودن آثار هنری به خانه، حتی اگر ساده و مدرن باشد، به دور از انباشته شدن مبلمان و لوازم جانبی.
  •  روی دیوارها، سقف و رنگ‌ها تمرکز کنید تا فضایی از حرکت و دوری از یکنواختی ایجاد کنید.
  •  توجه به نورپردازی رنگی که با رنگ های خنثی هماهنگ می شود تا حس نشاط و حرکت را در اتاق ها ایجاد کند.
  • رنگ سفید یا رنگ های نزدیک به آن، رنگ اصلی مورد استفاده عروس به خصوص در اتاق خواب است، در اتاق نشیمن بهتر است آن را با رنگ خاکستری در بالش، اکسسوری یا فرش انتخاب کنید و می توان به آن فلز نقره ای اضافه کرد. یکنواختی سفید را بشکنید
  • گیاهان سایه را بپذیرید. آنها به فضا حرکت و گرما می دهند و حس آرامش را تقویت می کنند.
  • گرایش نسل معاصر به سمت پذیرش فناوری در خانه دستگاه های هوشمند نوآورانه از مهم ترین دکوراسیون های خانه هستند و در حال حاضر در تمام جنبه های زندگی حضور دارند.
  • روی مبلمانی تمرکز کنید که فاقد الگوها، جزئیات و خطوط باشد، کم هزینه ترین و ساده ترین در خانه با گرایش به تک رنگ.
  • افزودن عناصر ساخته شده از مواد طبیعی پایدار و این یکی از جدیدترین تزیینات معاصر است مثلاً می توان از آینه دیواری قوسی استفاده کرد که تغییر مهمی در دکوراسیون داخلی است یا استفاده از سینوسی (یعنی نامتقارن) مبلمان با منحنی های ساده اما بدون هیچ خط و اشکال هندسی.

گرایش طراحی به سمت “بیوفیلیک”

در مورد طراح داخلی، هبا مغربل، وی معتقد است که گرایشی که بیشتر در دنیای دکوراسیون داخلی به وجود آمده، گرایش به چیزی است که به نام «طراحی بیوفیلیک» شناخته می شود، یعنی نیاز مبرم به زندگی در محیطی آرام و راحت. ترکیبی از عناصر طبیعی و ویژگی های طراحی مانند نور طبیعی و گیاهان. داشتن چنین خانه ای با تأثیر رنگ سبزی که از طبیعت یا گیاهان زینتی می آید، روان را آرام می کند.

مقربل معتقد است آسایش اولین و آخرین نیاز هر زوجی است که می خواهند در آرامش، ثبات و گرما زندگی کنند و این آرزوی اکثریت در همه سختی هاست و این همان چیزی است که همه علاقه مندان به دکوراسیون به ویژه به آن روی می آورند. از نظر منحنی ها و اشکال گرد که با صافی و فاصله از خطوط تیز و مستقیم مشخص می شود.

نوشته های مشابه

گرایش غالب در حال حاضر گرایش به سمت سفید خالص با سایه های خاکستری و رنگ های خنثی از جمله بژ و کرم است، علاوه بر تمرکز بر طراحی بیوفیلیک برای وارد کردن فضای باز به خانه ها از طریق مواد طبیعی و گیاهان، که باعث می شود فرد احساس راحتی می کند و به کاهش استرس و اضطراب کمک می کند.

مقربل می افزاید: تمام گرایش های دکوراسیون داخلی مدرن به سمت سادگی و کاهش مبلمان و تکه ها گرایش دارند، به گونه ای که فضا در رنگ های خنثی خاکستری، بژ، رنگ های کسل کننده یا خاکستری با سفید با استفاده از مواد طبیعی مانند پشم و … عریض جلوه می کند. کتانی ظریف

منبع : ساختمان

رضا امیری

نوشتاری به آیندگان...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا