فن طراحی داخلیفن طراحی سازهوبلاگ

طراحی حمام بزرگ چگونه است؟

طراحی حمام بزرگ

حمام‌های بزرگ فضای لوکسی را برای شما فراهم می‌کنند تا ویژگی‌های بیشتر متناسب با سبک زندگی شما را در بر بگیرد و مکانی برای آرامش و آسایش شما میشود. در نظر بگیرید که چه کسانی از فضای حمام میخواهند استفاده کنند.

در یک حمام بزرگ، شما معمولاً انتخاب های بیشتری در مورد مکان قرار دادن همه وسایل و فضا دارید تا هر گونه تجملات قابل تصور را در خود جای دهید.

به ایده های روشنایی حمام فکر کنید – به ویژه لوسترمخصوص حمام. این نوع ترکیب ها یک فضای کاربردی را به فضایی مجلل و دلنشین تبدیل می کند.

طراحی حمام عربی

حمام‌های عربی با لمس‌های برجسته متمایز می‌شوند که نشان‌دهنده استادی و صنعت بالاست و نشان‌دهنده تجمل دکوراسیون است.نقوش عربی به خطوط هندسی و کتیبه‌های عربی، با لوازم براق مسی یا طلایی بستگی دارد که در نقاشی‌های هنری به رنگ‌های اصیل عربی بین آبی، قهوه ای، سفید در کنار هم قرار می‌گیرند

طیف وسیعی از طرح ها برای کاشی و سرامیک استفاده وجود دارد که میتوان هم برای دیوار و هم برای کف و گاهی برای سقف از آنها استفاده کرد.

طراحی حمام ترکی

طراحی حمام ترکی با مدرنیته، پیچیدگی و سلیقه خوب مشخص می شود. مواد مدرن برای درست کردن حمام انتخاب  شوند. حمام های ترکی حمام هایی هستند که دیوارها و کف آنها با سرامیک و بقیه با سنگ های طبیعی یا کاغذ دیواری سه بعدی درست میشوند. طراحی حمام ترکی به انتخاب رنگ های مدرن و ترکیب دو یا چند رنگ مربوط می شود.

طرح های حمام ترکی نیاز به یک طراح حرفه ای  دارد . حمام های ترکی فضایی جادار و تمیز دارند.و می توان اکسسوری ها و تزیینات ساده تری را به آن اضافه کرد که برای تکمیل دکور حمام های ترکی ، جلوه های ظریفی به آن می بخشد.

اشتباهاتی که طراحی حمام باید به آن توجه کرد

  • باز کردن درب مستقیم در جلوی توالت نه کاربردی است و نه شیک، بلکه حمام باید پشت در یا کنار در قرار گیرد تا هنگام باز شدن درب سرویس بهداشتی قابل رویت نباشد و علاوه بر این باید این نکته را در نظر داشته باشید که حمام شما دارای سرویس بهداشتی مجزا است تا افراد مجبور نباشند در هنگام استفاده از سرویس بهداشتی منتظر بمانند.
  • تمرکز بر زیبایی شناسی و عملکرد ناکافی اغلب منجر به ذخیره سازی ناکافی می شود. به جای چسباندن آینه به دیوار، آینه دیواری را انتخاب کنید که شامل نگهدارنده وسایل ضروری شما در داخل حمام است.
  • برخی به جای طراحی نور طبقاتی مناسب به استفاده از نورهای پایین در بالای پیشخوان یا توالت روی می آورند، در نتیجه حمام اغلب بسیار روشن و فاقد محیط است و باعث ناراحتی چشم می شود.
  • عدم توجه کافی به محل لوازم جانبی مانند حوله و محل نگهداری دوش، بر نحوه عملکرد کل فضا تأثیر می گذارد. پس به این فکر کنید که چگونه از فضا استفاده خواهید کرد، مثلاً حوله ها را در جایی قرار دهید که به راحتی از حمام و حمام به آنها دسترسی پیدا کنید و حوله ها را در جاهایی قرار دهید که باز شدن کشوها و درها را مسدود نکند.
  • نگاه نکردن به زیرساخت ها، یا فراتر از دیوارها. اطمینان حاصل کنید که لوله کشی کار می کند و ببینید که آیا طرح با نقاط لوله کشی و زیرساخت های موجود کار می کند یا خیر.
  • اندازه‌گیری‌های نادرست می‌تواند پرهزینه باشد، زمانی که شما نیاز به ساخت چندین آیتم دارید، بنابراین همیشه قبل از انتخاب وسایل حمام، دو بار اندازه‌گیری کنید تا مطمئن شوید که مناسب هستند. به نحوه باز شدن درها و کشوها و نحوه حرکت آنها فکر کنید.
  • منبع :  ساخت و ساز

رضا امیری

نوشتاری به آیندگان...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا