خدمات طراحیرنگ و نقاشی ساختمانفن ایمنی در ساخت و سازفن بازسازی ساختمانفن ساخت و سازفن طراحی داخلیوبلاگ

طراحی داخلی حمام چگونه است؟

ساخت ویلا کوچک  طراحی داخلی حمام

صاحبان خانه اغلب با طراحی اشیاء و ترکیب طرح هایی که بیانگر شخصیت آنها هستند، به دنبال بهبود فضای زندگی خود هستند. یکی از محبوب ترین روندها در مورد بهبود خانه، طراحی فضای حمام است.

حمام یکی از مهم ترین قسمت های خانه ما است، با این حال، بسیاری اهمیت طراحی آن را دست کم می گیرند. صرف نظر از اندازه خانه شما، داشتن یک طراحی عالی حمام به طور اجتناب ناپذیری باعث تغییر و بهبود طراحی خانه شما به طور کلی می شود.

چه در حال بازسازی یا ساختن ساختمان جدید هستید، طراحی حمام فرآیندی است که باید به خوبی برای آن فکر شود، بنابراین برای ارزیابی نیازهای خود با یک استراتژی هوشمند وقت بگذارید

اصول طراحی حمام

  1. حمام باید طراحی کاربردی داشته باشد: یعنی حمام بایستی فضای باز و دلنشین داشته باشد، فضایی که ب راحتی بتوان در آن حرکت کرد و به حمام کردن پرداخت. همچنین دسترسی آسان به تمام وسایل ضروری و روشنایی مناسب در آن. هر طرحی که اتخاذ می کنید، اجازه ندهید سبک مانع عملکرد شما شود.

طراحی ویلا کلاسیک

نوشته های مشابه

  1. طراحی حمام با نگاهی به آینده: حمام خود را طوری طراحی کنید که سلیقه فعلی شما را برآورده کند و در عین حال مراقب احتمال فروش خانه خود در آینده باشید.
  1. فضای ذخیره سازی کافی داشته باشد:  طراح باید در یافتن فضاهای ذخیره سازی خلاقیت به خرج دهد و همچنین سعی کند تا حد امکان فضاهای ذخیره سازی را از وان دور نگه دارد.
  1. معمولاً همه حمام ها نور طبیعی ندارند ، اما اگر حمام شما دارای نور طبیعی از هر منبعی است، سعی کنید از آن بهره ببرید و تا حد امکان آن را بهبود ببخشید. نور هزینه های انرژی را کاهش می دهد و باعث احساس راحتی کلی  شما میشود.
  1. تهویه مناسب برای حمام خود فراهم کنید، زیرا این یک عامل مهم است. نه تنها برای راحتی کاربر، بلکه برای حفظ حمام شما در شرایط خوب و عاری از کپک. اگر در حمام پنجره دارید، برای آن یک تهویه اضافی در نظر بگیرید.
  1. دیوارهای ضد رطوبت برای حمام خود درست کنید، زیرا حمام باعث رطوبت زیادی میشوند

طرح های حمام

طراحی حمام کاملاً به نیازهای فردی بستگی دارد، هر کس اولویت های متفاوتی دارد، بنابراین باید آنها را در نظر گرفت. به عنوان مثال، یک حمام خانوادگی به یک وان و دوش و همچنین فضای ذخیره‌سازی فراوان نیاز دارد، در حالی که یک حمام اختصاصی فقط به یک دوش و توالت کوچک نیاز دارد.

بنابراین برنامه ریزی نیز یک کلید مهم است و باید بدانید که چگونه از فضایی که دارید استفاده کنید. ایده خوبی است که هم به نورپردازی و هم به فکر ذخیره سازی و بهترین راه برای رسیدن به این هدف باشید.

طراحی مدرن حمام

طراحی حمام مدرن با ظاهر آن مشخص می شود. خطوط صاف و تمیز و اشکال هندسی بر طراحی غالب است. عناصر طراحی مدرن در کنار سازماندهی قرار می گیرند. داشتن یک فضای خوب سازماندهی شده مطابق با طراحی حمام های مدرن

رنگ‌های طراحی مدرن اغلب با رنگ‌های مناطق صنعتی – خاکستری بتنی، نقره‌ای ضد زنگ، مس برنزی، شیشه سبز – مطابقت دارند و این رنگ‌ها به طراحی یک حمام مدرن کمک می‌کنند. با بسیاری از شیرآلات و وسایل حمام مدرن به خوبی ست میشود.

طراحی حمام کوچک

اگر به این فکر می کنید که چگونه یک حمام کوچک طراحی کنید، حقیقت این است که هر جنبه ای باید به دقت در نظر گرفته شود.

راه‌حل‌های زیای برای کم کردن فضای حمام وجود دارد از جمله:  وان کوچک عمق کم، دوش کوچک و باریک  برای افزایش  فضای حمام

همچنین، به خاطر داشته باشید که طرح‌های دیواری باعث بهبود فضای کف می‌شوند و سطوح بازتابنده می‌توانند به تابش نور در اطراف اتاق کمک کنند و به حمام فضا ببخشند.

وقتی فضای حمام کوچک  است، نکته کلیدی این است که حواس را کوچک بودن فضای حمام پرت کنید و این کار را می توان با انتخاب عنصری در حمام به رنگی غیر از سفید انجام داد. رنگ به ایجاد یک نقطه کانونی چشم نواز کمک می کند و حس فضا را ایجاد می کند

منبع :  ساخت و ساز ایران

رضا امیری

نوشتاری به آیندگان...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا